Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når svarer det seg å bytte bil?

Zork

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Finnes det noen tommelfinger-regler eller retningslinjer for dette med å bytte ut bil?

Jeg tenker på et "idealtidspunkt" for å bytte bil med tanke på når det begynner å påløpe kostnader i form av reperasjoner/bytte av deler når den er forbi sin første ungdom.

Spesifikt har jeg en Peugot 207 som ble kjøpt i 2006 og nå har kjørt rundt 97 000. Jeg har lite peiling på slikt, men antar det nå fremover vil dukke opp en del deler som må byttes og andre ting (eu-kontroll er jo allerede dukket opp). I tillegg til det økonomiske rundt reperasjonskostnader/vedlikehold så er jeg avhengig av bil både til jobb og fritid, så driftsikkerhet er også svært viktig.

Så med tanke på innbytteverdi og sånt, vil nå være en fornuftig tid å få seg en ny bil? Jeg fant følgende artikkel http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=121248 da jeg søkte litt og her sies det at det ikke er lurt å bytte bil kun etter 3 år, men samtidig at det som hovedregel bør byttes før den er passert 100 000, så da faller jeg litt mellom to stoler.

Setter stor pris på det dersom noen har tanker og innspill rundt dette.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vinters tid regnes vel som en stille tid og da er det enklere å prute, sies det vel. Nå mars (i dag faktisk) er det jo frist får årsavgift. Grensen for mange går vel kanskje når kilometertelleren passerer 150 000 km.

I sommerferien er det visstnok også relativt stille mtp. kjøp/salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...