Jump to content
Sign in to follow this  
Ripcurl87

Lage massasjeolje?

Recommended Posts

Noen som kan forklare meg, eller gi meg en enkel oppskrift på å lage massasjeolje? Og hvor enn evt får kjøpt ingridienser? hva enn trenger? osv? Har lett overalt, men greier ikke å finne svar. Finner bare kurs på kosmetikk laging. Dessuten finner jeg ikke noe massasje forumer? Er det noen her som veit om noen?

Jah, ikke værst.. Men veit om mange steder det går ann å kjøpe massasjeoljer. Kjøper en del, men funnet ut at det hadde vært artig å kunne mikse litt selv. Ser jo at det er mange steder som selger disse essensene, men skulle vite hvordan man lager basisen. Veit at det å bløtlegge blomster også blir mye brukt.. Men skulle gjerne hatt noe konkret.. Sånn som " bruk kokos olje som basis.. osv osv osv"

Funker fint med bare vanlig oliven-olje e.l. Oljen er til for å senke friksjonen, men slike oljer lukter som regel ikke så bra som ordentlige massasje oljer. Så da er det bare å tilsette ting som lukter bra og eksperimentere seg frem med forskjellige blomster/urter/osv.

edit: Ja, og salt kan være fint å ha i, det hjelper til med å fjerne dødt skinn og så killer det litt. Hadde en miks av grovt og fint salt da jeg dreiv å masserte litt mer seriøst enn det jeg gjør nå, men er jo viktig å finne ut om den du skal massere liker killinga. Grovt salt killer mer.

Edited by Sempercogitare