Gå til innhold

Hjelp til videoredigering.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva vil dere anbefale av Kdenlive og PiTiVi ut i fra de kriteriene jeg har:

*Forlenge en frame i en gitt tid:

Har ikke sett noen funksjon i noen av dem som gjør dette, det å legge til et skjermbildet tatt av det pausede bildet kan være en mulighet, men burde gå ann å gjøre det på en lettere måte? Grunnen er at jeg har lekt meg litt med recordmydesktop, og i noen scener ønsker jeg å utvide en frame for å legge til et lengre lydklipp. Noen som har noen ideer?

*Legge til .png-filer og bestemme varigheten:

Har ikke sett en slik funksjon i PiTiVi, men dette burde vel la seg gjøre ved "add title clip" i Kdenlive. Noen som har noen bedre forslag for Kdenlive, eller vet hvordan dette kan gjøres i PiTiVi?

*Enkel redigering og klipping:

Ser ut til å være veldig basic og enkelt i begge.

*Mulighet til å lage et lydklipp direkte i redigeringsprogrammet:

Ikke en nødvendighet, men hadde gjort det hele mye lettere.

Om man ønsker å sette det hele sammen til en ukryptert DVD med menyer nedlastbar i .iso-fil, hvilket program kan brukes til dette?

Endret av tamarin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan anbefale deg å kjøpe siste utgave av ubuntu-user, der det er en artikkel som samenligner video redigerings program. Jeg finner ikke bladet akkurat nå så jeg får ikke sjekket for deg.

Fra omtalen av bladet:

"Video Editors: Linux multimedia expert Dave Phillips rounds up some of Ubuntu’s best video editors."

http://ubuntu-user.com/Magazine/Archive/2010/4

Narvesen selger bladet, eller du kan abonnere på det.

Skrevet

Hehe, takk for tipset, men det var ikke mer enn et dytt med benene på rullestolen som skulle til for å se den sammenligningen. Kjøpte bladet nylig, men har ikke hatt tid til å lese igjennom det.

Det er det bladet som koster £8 som Narvesen skal ha 250,- for, i motsetning til "Subscription fee (4 issues/yr): Europe except UK EUR 29.90". Om jeg liker innholdet i bladet så ender det nok opp i postkassa mi.

Skal lese igjennom å se om det er noen klare vinnere av de 9 som er tatt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...