Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen min slår seg PÅ av seg selv!


Anbefalte innlegg

Kom akkurat hjem fra byen (klokka er midt på natta), jeg har ikke rørt pcen i det hele tatt og plutselig slår den seg på av seg selv. Har aldri sett den gjøre det før. Har opplevd at den slår seg av, tilsynelatende uten grunn, men aldri . Er det grunn til å være redd for at noen ukjente har kontroll over den?? :dontgetit:

Jeg bruker iPoden min relativt aktivt mot pcen og satt og fiklet med den da det skjedde, men kan ikke tenke meg at iPoden har noen mulighet til å slå på pcen.

En annen ting er at det ser ut som om det sendes og mottas data fra nett. Det er i alle fall litt aktivitet på Local Area Connection Status. Noen megabyte mottatt og sendt på noen minutter. Og det uten noen åpenbare "nettprogrammer" åpne.

 

Bruker win 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør den dette ofte? hvis du har kabel nett, prøv å ta ut kabeln å se om det blir bedre.

har du flyttet på pc'n i det siste? jeg hadde ett nesten samme problem, men det var at når jeg hadde flyttet på pc'n,hadde start knappen hengt seg opp, så når jeg trampet på gulvet på rommet mitt, startet pc'n :p

Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra byen (klokka er midt på natta), jeg har ikke rørt pcen i det hele tatt og plutselig slår den seg på av seg selv. Har aldri sett den gjøre det før. Har opplevd at den slår seg av, tilsynelatende uten grunn, men aldri . Er det grunn til å være redd for at noen ukjente har kontroll over den?? :dontgetit:

Jeg bruker iPoden min relativt aktivt mot pcen og satt og fiklet med den da det skjedde, men kan ikke tenke meg at iPoden har noen mulighet til å slå på pcen.

En annen ting er at det ser ut som om det sendes og mottas data fra nett. Det er i alle fall litt aktivitet på Local Area Connection Status. Noen megabyte mottatt og sendt på noen minutter. Og det uten noen åpenbare "nettprogrammer" åpne.

 

Bruker win 7.

 

Hvis du bruker prøveversjonen av Win7 som er gått ut på dato, så slår pc'n seg av etter 2 timer.

Lenke til kommentar

Har også opplevd at PC'en min har skrudd seg på av seg selv noen ganger.

 

Ene gangen var jeg på ferie, hadde glemt lydannlegget (Z5500) godt på (hadde hørt på en podcast med veldig lav lyd), og satte maskinen i standby med winamp gående. Rundt kvart på tre på natta hadde maskinen kommet til live igjen. Winamp fortsatte spillelisten som inneholdt en god blanding av alt fra tungmetall til basstester. Fikk noen undrende telefoner den natta.

 

On topic, undrer jeg også hvorfor den gjør akkurat det. Wake on hvadenåenner er for min del deaktivert så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

On topic, undrer jeg også hvorfor den gjør akkurat det. Wake on hvadenåenner er for min del deaktivert så vidt jeg vet.

 

WOL - Wake On Lan, Pc starter opp når den får signal på nettverksporten. USB porten kan også ha samme funksjon, pc starter når man f.eks rører på musa eller plugger inn noe i USB porten.

Jeg starter pc'en opp fra ventemodus på denne måten. Trykker på en tast på tastatur eller fjernkontroll så starter den. Husker ikke i farta om dette funker like godt nå pc'en er slått helt av.

Lenke til kommentar

Brukte det mye før, både Wake on LAN og USB/PS2, men har deaktivert det siden av forskjellige grunner. Så vidt jeg husker fungerte det også når maskinen var helt av, så lenge PSU leverte "stand by power" eller noe sånt. Det er nettop fordi dette er skrudd av at jeg synes det er litt snodig at den allikevel kommer på av seg selv...kan ikke huske at den gjorde det før jeg byttet til Tt Level 10-kabinettet. Kanskje en av knappene er overfølsomme? Ikke at noe skulle ha kommet borti den da jeg var borte, heller. Er ikke meningen å kapre tråden, vil se hva som løser "problemet" for trådstarter, og sånn sett er helt klart Wake on X ett godt sted å begynne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...