Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med at PC'en min går automatisk tilbake til tidliger besøkte nettsider


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nye PC, Packard Bell med Windows 7 og jeg bruker Explorer. Problemet er at det må være noe med internettinnstillingene (?) som gjør at den automatisk går tilbake til sider jeg har besøkt tidligere. Skulle tro en eller annen satt og trykket "back" hele tiden. Det var for eksempel helt umulig å skrive inn denne medingen direkte her, da var jeg tilbake på først siden før jeg hadde skrevet en setning og teksten ble var selvfølgelig borte. Dette gjeldere uansett nettside virker det som, men varierer litt hvor raskt den går tilbake. Dette er mildt sagt ganske irriterende og gjør PC'en mer eller mindre ubrukelig. Nå er ikke jeg noen dataekspert og har ikke vært borti dette tidligere, det har ikke andre jeg har spurt heller så jeg prøver her...Noen som vet hva dette kan skyldes og hvordan det kan fikses?

Endret av screensaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket for virus, Pc'en er en uke gammel og ikke mye brukt så skal nok litt til for at det er det som er årsaken. Den var slik helt fra starten av...Har en følelse av at det er noe med noen innstillingene, men har ikke endret på noe...i frykt for å lage flere problemer.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg nye PC, Packard Bell med Windows 7 og jeg bruker Explorer. Problemet er at det må være noe med internettinnstillingene (?) som gjør at den automatisk går tilbake til sider jeg har besøkt tidligere. Skulle tro en eller annen satt og trykket "back" hele tiden.

Du er muligens ikke langt unna sannheten ...

 

Backspace-tasten gir nemlig samme effekt som om du hadde klikket på "Back"-knappen.

Så hvis tekstfeltet du skriver i "mister fokus" og du så taster Backspace, så skjer det du opplever. Du må altså klikke i et tekstfelt før du begynner å skrive, og du må sørge for at dette tekstfeltet "har fokus" så lenge du skriver. Hvis det er et eller annet på PC'en din som gjør at tekstfeltet stadig "mister fokus", så ville jeg ha blitt irritert også.

 

Men altså ingen grunn til å skrubbe harddisken med stålull ...

Lenke til kommentar

Det skjer mens jeg skriver (uten å bruke backspace også) så fokus er i tekstfeltet...men det er ikke bare når jeg er inne på siden med tekstfelter, f.eks så jeg på noen bilder i en annonse på finn.no, plutselig ser jeg Pc'en jobber og så er jeg tilbake til start og hele søket er borte. Facebook samme problem, kan plutselig gå tilbake til profiler og bilder jeg har sett på tidligere, uten at jeg prøver å skrive noe eller i det hele tatt trykker på noe...

 

Kjøpte PC'en på nettet, men har kontaktet selger og fått beskjed om å prøve å ringe Packard Bell, så prøver det i kveld når jeg er hjemme med problem PC'en forran meg.

Lenke til kommentar

Det skjer mens jeg skriver (uten å bruke backspace også) så fokus er i tekstfeltet...men det er ikke bare når jeg er inne på siden med tekstfelter, f.eks så jeg på noen bilder i en annonse på finn.no, plutselig ser jeg Pc'en jobber og så er jeg tilbake til start og hele søket er borte. Facebook samme problem, kan plutselig gå tilbake til profiler og bilder jeg har sett på tidligere, uten at jeg prøver å skrive noe eller i det hele tatt trykker på noe...

 

Kjøpte PC'en på nettet, men har kontaktet selger og fått beskjed om å prøve å ringe Packard Bell, så prøver det i kveld når jeg er hjemme med problem PC'en forran meg.

Det kan jo være at tasten henger eller at det er noe med keyboardet. Kanskje det har ligget noe mellom tasten og lokket i sammenslått tilstand.

Vill tipping alt dette men. :whistle:

Lenke til kommentar

Det har nok ikke ligget noe mellom tastene og lokket, og tastene ser helt fine ut, ikke noe som henger der. Har kanskje ikke skrevet det, men det er en laptop og jeg bruker ikke ekstern mus. Den er som sagt bare brukt en uke og var slik helt fra starten...litt frustrert over hva dette kan være.

Lenke til kommentar

Det har nok ikke ligget noe mellom tastene og lokket, og tastene ser helt fine ut, ikke noe som henger der. Har kanskje ikke skrevet det, men det er en laptop og jeg bruker ikke ekstern mus. Den er som sagt bare brukt en uke og var slik helt fra starten...litt frustrert over hva dette kan være.

 

Oversensitiv touchpad?

 

På min Acerlaptop kjem eg borti touchpaden heile tida, og då ender det ofte med å gå tilbake til tidlegare nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...