Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

97' Honda Civic VTi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjekk vel litt lei 300whp, så har fått ny turbo som skal på. Oppgraderer frå GT28rs til GTX2867r:

 

FE34D63F-2CE4-4288-A3A4-9F8200CADA27_zps

 

Fekk god pris frå turboservice så klarte ikkje å sei nei :p Satser på minst like breidt register og 400whp med 98 oktan og water/meth.

 

5C650FDC-9A19-43B2-9F35-7FE2E18822F0_zps

 

Desse felgene har eg bestilt hos Tempedekk her i Trondheim. Skal brukes til bane. Japan racing felger 17x8.5" et35.

 

Også kom LSD frå mfactory på torsdag:

142EC035-7C41-4A39-8B8F-B5B375569C3E_zps

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Jepp.

 

Skulle egentlig gå for wavetrac, en slags hybrid med drev og clutch-type, som ville overføre kraft til hjulet med grep i sjølv med 0 traction(et hjul i lufta F.eks), men såg en video av en rsx som fekk ekstremt med torque steer pga at diffen dreiv å pulserte fordi den "ikkje klarte å velge hvilket hjul den skal gi kreftene til".

 

https://youtu.be/WOT8-r83bdw

Lenke til kommentar

Oppdatert spec liste på bil 08.12.2015:

Motor og drivverk:
B18C-R
Gulf 5-50w
ARP Headstuds
Cometic headgasket 0.051"(komp er ca. 10.6)
Supertech valve spring og ti retainers
Toppdeksel med 2 stk -10an koplinger
Gates timing belt
Hondata innsugs pakning
Thermal 3" eksos
Blå NGK Hyper Silicone Power Cables og NGK Iridumsplugger.
ACT street disc clutch
ACT xtreme pressure plate
Exedy 9lbs svinghjul
Hasport 70A motorfester

Turbo oppsett:
Full-race ramhorn AC kompitabel manifold
Garrett GT28RS .82 a/r
Full-race 3" DP
Intercooler frå Full-race som er lakka svart
Tial 44mm wastegate med .3 bar basetrykk
Tial blow of valve
IC rør frå full-race + custom rør, 2.5"

Kjøling:

All in fab tucked radiator med -16an koplinger og slanger
Setrab 60 raders oljekjøler med -10an slanger og koplinger
Mishimoto sandwich m/termostat
Spoon termostat

Spoon fan switch
Filler neck og termostat hus med -16an frå speedfacotry
Nismo 1.3 bar radiatorlokk

Bensintilførsel:
ID1000cc dyser
Walbro 400lph fuel pump
AEM fuel rail black
AEM fuel pressure regulator
B&M fuel gauge
Downstar fuel tuck kit -6an

 

Bremser:
Baer PBR twin pot big brake kit(330mm)

Carbotech XP20

OEM kalippere + skiver

Hawk hp+ klosser bak

Gulf RF1000 bremsevæske

 

Understell:
Tein monosport coilovers
Swift 16/9kg fjører
Tein EDFC active pro
Skunk2 dualbend shortshifter
Energy Suspension ploy.foring i girøverføringa og stab.stag framme.
Function7 lca
ASR subframe brace
ASR 24mm stab stag bak
SPC camber/caster kit framme
Spoon rigid collar kit
Hardrace super tie rod
Hardrace LCA framme
Hardrace Camberkit bak
Hardrace Toe kit
OEM RTA foring
Mfactory extended balljoint
Nye OEM bolter i understellet bak.

Elektronikk:
Hondata S300 v2 i P28
Hondata boost controller
Aem digital boost gauge
Aem digital AFR gauge
Aem digital Oil pressure gauge
Aem digital oil temperature gauge
Aem digital water temperature gauge
Aem EGT gauge
Rywire jordledninger

Eksteriør:
Type R replica leppe framme og bak
Type R replica takvinge
Klare sideblinkers
99-00 baklykter
Blackhouse framlykter
OZ alleggerita white 17" på Yokohama AD08R 215/40
Rota Grid 17x8" ET35 på Toyo RA1 235/40 (felgene er knekt...)

Interiør:
Svarte DC2 stoler
EK9 Type R momo ratt
Orginalt VTi interiør

Stereo:
Mtx T8652 frontsett
diverse demping i dørene
Pioneer DEH-80prs
Mosconi 200.2 AS
Gladen sql 12" i Gladen kasse
Gladen SPL1800C1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det vart endel skruing i jula.

 

Prosjektet/utfordringa:

146C131C-8B2F-468D-8337-DA3BFA1E2DAD_zps

 

Endel kutting så går ting på plass:

070D986E-23E1-4E67-BF54-8A99BD5880B8_zps

 

Forsterking + monterting plass:

207F0558-919F-4FF3-9CD6-2423D54BCAE5_zps

 

Korleis ting skal plasseres:

AE6ED80F-DED4-49CF-9414-F2D40E8E8C00_zps

 

Ferdig sveisa og klar til montering:

2A293A4E-4B2D-43EE-A379-EB27F775EECA_zps

 

Her er intercooler sveisa fast på radiator og oljekjøler på radiator og intercooler. Alle delene kan tas enkelt av som en heil del eller, kun enkle deler :)

 

Festeanordninga nede:

F8A20746-2429-4798-BF9D-858C2A615F7F_zps

 

Oppe:

24744E36-CD2E-4EFA-B2EC-B75430A669FA_zps

5EEA325C-DAE0-4B77-9C14-998958C9D365_zps

 

ferdig montert på bil:

BB49A2D7-1F46-4E97-9C27-C70A20FD7224_zps

 

Måtte tilpasse et par laderør seinare, men tok ikkje noke bilder av prosessen her. Blir spennandes å sjå til våren om denne radiatoren løser kjøleproblema. Det går 3 liter meir vant i systemet og radiatoren dekker heile fronten, så en god forbedring må det iallefall bli.

Lenke til kommentar

Då var det tid for å oppgradere den lille turboen til en annen liten turbo tongue.png

EB4F3B4B-312F-4FD9-8C0F-C13B19C05138_zps
Litt slit med å få av kompressoren frå turbinhuset

5125FA3C-8F65-4769-BA5F-E5062A24F06E_zps
Men med litt kosing, så går alt. Gt28rs ut av turbinhuset.

EA01C316-E647-4FD0-AE99-BA5FC95E2258_zps
Ny turbo klar for montering.

04453FCA-BEF6-4248-80A0-2C7F545E59BF_zps
Gt28 nederst, gtx øverst.

CC6B3FD3-19E5-4F36-ABFE-0EA7E3304E00_zps
Ny turbo på plass.

Og alt på plass på bilen biggrin.png
D2DED0E0-B588-4B0C-A2B2-BD9842487F97_zps

Og her er bilen ferdig og klar for kjøring og tuning med Mishimoto full-size og ny garrett GTX2867r med gamle .82 a/r eksoshus

1BE094A5-C4A8-4F4F-9864-C98BA0FC7A8F_zps

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Då har eg vore å henta årets(forhåpentligvis varer det til neste år og:p ) felg og dekk oppsett til bane.

 

Det vart Japan Racing JR5 17x8.5 et35 i kledd med Toyo R888R 235/40-17

 

95E84AEB-F8E4-4355-BF0A-C658EF7C1F89_zps

 

A60220CA-1E27-4C54-88F9-D7FA0E54B2FD_zps

 

C74E12AE-CBA1-4386-90F0-02FDB7E59763_zps

Lagra trygt i boda ipåventa av neste banetreff biggrin.png

 

Blir spennades å prøve R888R smile.png

Lenke til kommentar

Då er dei siste delene til anlegget også kjøpt; nytt komponent sett frå Gladen, Gladen zero pro 165.2 PP og stinger spv35.

 

Er 10 dagers leveringstid, så passer sikkert bra med montering i påska.

 

Anlegget blir beståandes av:

Gladen zero pro 165.2 PP

Mosconi zero 4 4-kanaler

Gladen 12" SPL subwoofer

Gladen spl1800c1 monoblokk

Gladen 60 liter kasse

Pioneer prs80

Stinger spv35

Stinger signal kabler

Div demping i dører frå Gladen.

 

Mangler kun å dempe litt bak høgtaler framme, montering av komponent sett, montere batteri og ordne kabler bak i bagasjen. Resten av anlegget er oppe og går :) alt i bagasjen er montert slik at det skal gå an å ta det ut på 15 minutter for banekjøring.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Då er påskeskruinga igang. Som vanlig har eg altfor mykje eg skal få unna på altfor få dagar tongue.png

 

Starta med det viktigaste; panser lås!

 

Valget falt på Aerocatch 120 plus, type flat. Nokon som veit med sikkert om dette er lovlig eller ulovlig?

 

Bil parkert på jobben til pappa og alt tatt fram

D28413D9-F669-4892-9696-13092548D149_zps

 

Markere og begynne boringa

DDB46540-07FB-4F9A-8012-49C6911D1B6A_zps

 

Ferdig bora, enklare å få ut metallet med lite verktøy tilgang.

2B88A9B1-C1E3-44F5-B5B1-812DFA2299FC_zps

 

Her ser man gjennom der låsen går i lås tongue.png

BC8541A7-BCF7-4AE2-9354-2174A0D41736_zps

 

Ferdig montert og justert

5E5644A8-BA0D-406C-8431-4D256847C719_zps

 

Samma greiene på andre sida igjen

2F4AA210-996A-4E16-8F0B-F4D594376067_zps

 

8C519CAF-5281-46A5-8DA3-9B3A966AE6A3_zps

 

Neste prosjekt var å få bytta ut insertsa i hasportfestene med 62A. Her fekk eg mildt sagt sjokk. Festene kjøpte eg brukt, i god tru om at det var 70A. Men dette var det som kom ut når eg pressa ut dei gamle urethane foringene:

0F011737-619B-4626-96FB-2FB34C2F6D3C_zps

 

oh, yeah. Har kjørt rundt på 88A(extreme race) og klaga på at det var ubehagelig for gate kjøring tongue.png

Nå er iallefall 62A satt inn, så er veldig spent på oppstart og test tur. Målet har vore å få minst mulig vibrasjoner samtidig med lite eller ingen motorbevegesle. 

 

Eg syns fortsatt bilen bråke litt for mykje, så har satt inn en vibrant ultra quiet resonator der testpipe/katalysator står

8A70236E-F476-43EE-A66C-CB5C2CF6FA4C_zps

 

Samtidig bytta eg ut stabilisator staget forran med whiteline 27mm og til hardrace endlink. Bedre pantent for å skru av desse kontra oem.

15EA82A0-668F-4052-8910-60996514D17E_zps

 

Blir litt skruing i måra også smile.png

Lenke til kommentar

Monterte selv slik catdemper på min S14 i Januar, den gjorde underverker på lyden!

 

Har tatt oppstart og fått unna prøve turen. Var mykje lavere og penere lyd. Totalt sett meget fornøgd med det. Mend mildere motorfester vart det også veldig bra innvendig med lite vibrasjoner :)

Lenke til kommentar

 

Monterte selv slik catdemper på min S14 i Januar, den gjorde underverker på lyden!

 

Har tatt oppstart og fått unna prøve turen. Var mykje lavere og penere lyd. Totalt sett meget fornøgd med det. Mend mildere motorfester vart det også veldig bra innvendig med lite vibrasjoner :)

 

 

Samme opplevelse har jeg med den jeg kjøpte, dog med vibrasjoner i eksosen :p

 

så får man se om BT henger seg opp i lyden når jeg skal godkjenne senkesett :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Då er bilen ute og går.

 

Fått gjort litt div. blanta anna montert Gladen Zero pro 165.2 PP i dørene

C1269865-3BD9-40F0-A97E-D623853C131F_zps

 

C7E6D3D1-F71D-4617-8C78-359B1737A739_zps

 

Siste eg holder på med nå er instalering av AEM water/metanol kit og Hondata traction control

DDEF5F2B-9581-4CA3-B53B-4383109B8B0F_zps

Pumpe og tank på plass

 

64BBEEDA-9173-4F86-B728-C0587D631E49_zps

Kontrollere montert i hanskerommet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...