Gå til innhold

BK: Trenger innspill på lyssetting - Vodka produktfoto


Anbefalte innlegg

Satt opp et ministudio igår der jeg prøvde meg på bilder av flasker og hvordan leke med refleksjoner. Skal fortsette idag - men..

 

Jeg synes lyssettingen er kjedelig. Noen som kan gi meg noen innspill på hvordan jeg kan piffe denne opp? Har tilgang til studiolys men hadde lyst å prøve med SB800 for å se hvor "enkelt" det kan gjøres også.

 

2 stk fra hver side i bakkant som blåser ut bakgrunn. Flasken står inne i en pappkartong med åpning foran og bak, samt oppå. På oppsiden av pappkartongen ligger det et ark som siste sb800 skytes gjennom. Utløses av SB800 på kamera som også utgir litt fyll lys, men ikke direkte.

post-59591-1268726754,17_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Et veldig så klassisk bilde av akkurat denne Vodkaflasken. Vanskelig å trå feil her og utførelsen fremstår som veldig bra. Flaska er skeiv, så det ville jeg ha rettet opp.

Vedr. tips til komposisjon, så ville jeg gjerne ha sett den i mer shabby omgivelser, selv om det muligens ikke hadde passet så godt som produktfoto. :p

 

=)

Lenke til kommentar

Et veldig så klassisk bilde av akkurat denne Vodkaflasken. Vanskelig å trå feil her og utførelsen fremstår som veldig bra. Flaska er skeiv, så det ville jeg ha rettet opp.

Vedr. tips til komposisjon, så ville jeg gjerne ha sett den i mer shabby omgivelser, selv om det muligens ikke hadde passet så godt som produktfoto. :p

 

=)

 

Hei Egil, takk for rask tilbakemelding.

 

Jeg har planer om å bygge dette ut i form av valg av bakgrunn og motiv etc, men i første omgang er det rett og slett lyset jeg vil gjør så interessant som mulig.

Skal sørge for å ha mer rette bilder - og jeg ser også at jeg har gjort en dårlig jobb på dypleggingen av bildene...

 

Jon

Lenke til kommentar

Noe som kan piffe opp lyssettingen, og som iallefall jeg synes er veldig fint på produktbilder av glass. Er hvis du setter opp noe svarte elementer på hver side av glasset, sånn at du får noen svake fine svarte streker ned langs kanten. Husker ikke helt presist hvordan det gjøres. Men det burde være ganske enkelt å få til.

 

Men husk at det er ikke så veldig fint hvis du får noen streker som er helt svarte.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å få korken helt skarp + å få bakgrunnen helt hvit og få bort den blå stripa på bunnen av bilde. Og som egil sa er ikke flaska helt rett.

 

Synes lyssettingen er grei, litt kjedelig men produktfoto skal vel være slik.

 

Ikke nødvendigvis. Det meste av kommersielt produkt foto er ofte veldig avansert (div skal du ta bilde av en kjøkken kniv, er det ofte å sette opp ett kjøkken bare for å fotografere den ^^)

 

Det eneste typen foto som er typisk like kjedelig som denne er kanskje katalogbilder etc. Men det finnes masse kul / spennende produkt fotografering :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...