Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte registerreim på Mitsubishi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal kjøpe meg Mitsubishi Space Wagon og er usikker på om registerreima er skiftet. Er det noen som vet med sikkerhet når den skal skiftes?

Bilen er en 98 mod som har gått 114500 km. Om jeg kjøper den skal jeg kjøre fra Gardermoen til Bodø, en tur på ca 1200 km, så jeg vil gjerne vite om dette er forsvarlig med tanke på registerreima.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serviceheftet vil si med hvilke intervaller registerrem skal skiftes. Stemplet servicehefte vil også si om service er foretatt. Dermed vil du se om det er gjort. Typiske intervaller kan være 60.000 km - mne dette varierer mellom merker (Noen biler har kjede - hva som gjelder din bil må du sjekke ut selv). Du kan også spørre på merkeverksted.

Men en tur fra Gardermoen til Bodø med bil i ukjent stand kan være riski. den bør innom en kontroll av tilstand og ihvertfall sjekk/bytte av olje, sjekke nivå på kjølevæske (også frysepunkt), bremsevæske etc. Ta også en titt på dekk og luftrykk.

Vær litt obs på skilter og forsikring. Omregistrerer du bilen ved Gardermoen? eller skal du benytte prøveskilt? Tidligere eiers forsikring vil neppe hjelpe deg om noe skjer. Medlemskap i. f.eks. NAF med veihjelp kan være lurt.

Skrevet

Hei.

Jeg skal kjøpe meg Mitsubishi Space Wagon og er usikker på om registerreima er skiftet. Er det noen som vet med sikkerhet når den skal skiftes?

Bilen er en 98 mod som har gått 114500 km. Om jeg kjøper den skal jeg kjøre fra Gardermoen til Bodø, en tur på ca 1200 km, så jeg vil gjerne vite om dette er forsvarlig med tanke på registerreima.

den skal vel skiftes på 100000, på Carismaen fra `97 jeg hadde var intervallet 100k, mens `04 Grandis er på 90k.

Hvis den er skiftet bør det stå i service heftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...