Gå til innhold

Sliping/polering av plexi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. Prøv /msg Azeton på Efnet (IRC) og spør om akkuratt det :D Er en grunn til at han fikk det kallenavnet, kan nevne "Vaske plexien" og resten bør vel si seg selv? :lol:

 

For de litt tregere.. Azeton er et oppløsningsmiddel, og han vasket plexien med det.. dermed etset middelet skjermen :p Dvs. han har fin matt overflate

Lenke til kommentar
Vel.. Prøv /msg Azeton på Efnet (IRC) og spør om akkuratt det :D Er en grunn til at han fikk det kallenavnet, kan nevne "Vaske plexien" og resten bør vel si seg selv? :lol:

 

For de litt tregere.. Azeton er et oppløsningsmiddel, og han vasket plexien med det.. dermed etset middelet skjermen :p Dvs. han har fin matt overflate

 

Vel..ga opp IRC for er par måneder siden så den går ei.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg håper også på noen tips her - har prøvd fint (og grovt...) sandpapir samt stålull (!) - glasset blir riktignok en del mattere, men det er veldig vanskelig å få det jevnt og pent.

 

Tenker å gjøre det på en side av pleksien ('innsiden') slik at jeg fremdeles har en glatt og pen utside.

 

Det må vel være en eller annen kjemikalievariant som 'ødelegger' pleksien nogenlunde jevnt - tror jeg skal prøve med litt aceton for å se hva effekten blir.

 

En mulighet er kanskje å ha et tynt lag med passende kjemikalie i et flatt kar av et eller annet slag og så legge pleksien nedi så hele flaten blir eksponert for kjemikaliene i like lang tid? Jeg bruker 3mm plexi, så et veldig tynt lag med kjemikalier vil vel dermed bare påvirke den ene siden...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man får kjøpt ferdig sandblåste acrylglass/plexiglass.

 

Har vurdert dette, men har bare blitt tilbudt helt ville priser hos glassmestere (7-800 kroner eller mer for en kvadratmeter for pleksi med farge eller 'frosting' :o ) Siden jeg trenger en del (er til et helt lite kabinett og ikke bare et casemod-vindu) og allerede har bygd ferdig prosjektet i gjennomsiktig pleksi har jeg lyst til å tilpasse det jeg allerede har gjort ferdig.

 

PS: Testet aceton for litt siden uten stort hell - det ble mattere men ikke spesielt jevnt, og hvis det ligger for lenge så 'smelter' det pleksien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...