Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link ruter


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte meg ny ruter for noen dager siden. Dette var en D-Link/DIR-655. Jeg kjøpte en ny trådløs ruter siden den gamle sluttet å sende ut trådløse signaler.. Vi har en Thompson SpeedTouch 510i modem, serial: MBTn62..

 

Koblet ned den gamle ruteren som var en jensen scandinavia uten modelnummer :p Satt opp D-Linken og koblet til alle kabler osv...

 

Kjørte installasjons-cden til ruteren, gikk fint gjennom alle punkter helt til jeg kom til testing av internettilkoblingen/det siste punktet. Da kommer det opp at det har oppstått et problem. " Det har oppstått et problem ved forsøk på internettilkobling. Kontroller ADSL/Kabelforbindelsen og kontroller innstillingene for internettforbindelsen ". Har altså skjekket alt av kabler och diverse..

Koblet da til den gamle ruteren og fikk selvfølgelig internett på sekundet. Jeg prøvde å oppdatere modemet mitt til siste versjon, etter oppdateringen forsvant alt av internett pga etter oppdateringen ble ADSL lyset oransj. Da prøvde jeg å kjøre D-Link installasjons-cd igjen, installasjonen var velykket viste det seg, men jeg hadde da ingen internetttilkobling.

 

Tok en pause fra internettet og prøvde å finne ut hva som skjedde etter at jeg hadde oppdatert modemet.. Jeg koblet datamaskinen min direkte til modemet og logget inn på den, satt modemet i bridge-modus via kontrollene der å alle lysene på modemet lyste da grønt igjen å nettet funket med den gamle ruteren uten trådløst internett :) Koblet så den nye trådløse D-Linken igjen for å se hva som skjedde når jeg kjørte installasjons-cden og det samme kommer opp på slutten. Måtte da koble til min gamle ruter igjen og har nett nå.. uten min nye DIR-655 :(

 

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme på nett med min nye DIR-655 trådløse ruter?

 

Takk :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendt deg en liten pm. Jeg skal teste om jeg kan logge på ruteren når den er tilkoblet. Den sender ut signaler og alle lys er der som skal være der, men når jeg kobler til det trådløse er det ikke nett, men jeg er tilkoblet.. også har jeg selvfølgelig ikke nett via kablene heller.. så er koblet på den gamle ruteren nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...