Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke-godkjent xenonkit på bil, konsekvenser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hva er sjansen for å bli stoppet da?

 

Kjør som normalt og ikke skill deg ut på noen som helst måte fra de andre bilistene, så tror jeg nok det skal veldig mye til for at du skal bli tatt for det. Har selv kjørt med xenonkit i flere år nå, og ikke hatt noen problemer med det. Dog, de er montert i klarglasslykter, er 4300k og justert ganske lavt ned. Så tror ikke jeg plager altfor mange med dem. Syns det er litt viktig også jeg, at jeg ikke er til trøbbel for andre så mye.

 

 

Lenke til kommentar

Dog, de er montert i klarglasslykter, er 4300k og justert ganske lavt ned. Så tror ikke jeg plager altfor mange med dem. Syns det er litt viktig også jeg, at jeg ikke er til trøbbel for andre så mye.

Syntes dette er verdt å utheve.

Værste jeg vet når jeg kjører motorsykkel er å møte de som har monter Xenon selv og har de høyt justert.

Det er direkte farlig, da dette som oftes er et problem i yttersving hvor man får lysene rett inn i hjelmen.

Lenke til kommentar

kremt: Jeg kjører normalt, men kan bli stoppet av flere grunner (xenon på en 17år gammel bil og soting av ruter foran)

 

Fire: Er ikke bare å bytte, da det aldri har vært montert halogen pærer i bilen (Jeg har ikke de enda) :)

 

Perius: Har kjørt hele vinteren i nord, og ikke fått noen sure fjes eller "blinking" av møtende trafikk. Mener høyden er god, også har jeg en relativ lav bil.

 

Takk for innleggene!

Lenke til kommentar

Perius: Har kjørt hele vinteren i nord, og ikke fått noen sure fjes eller "blinking" av møtende trafikk. Mener høyden er god, også har jeg en relativ lav bil.

Er ikke noe problem når man kjører på rette strekk. Problemet kommer når man legger ned sykkelen i sving og siktelinja man følger havner rett inni xenonlyktene til noen.

 

Jeg har absolutt ikke noe imot at folk monterer hva de vil på bilene sine så lenge det ikke er en mulig årsak til ulykker. MC ulykker i sving kan veldig fort bli fatale i de sene skumringstimer.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har montert Bi Xenon på min bil, den er ikke godkjent (kinesisk).

Lyktene på bilen er heller ikke egnet for xenonlys.

 

Hva skjer om jeg blir stoppet?

Mangellapp eller bot?

 

Du blir som regel ikke stoppet bare fordi du har xenonlys. Derimot er det fy-fy å ha montert et xenon-kit som ikke er godkjent når bilen skal EU-godkjennes.

 

 

Hehe, men heldigvis ble bilen EU godkjent i fjord (med trasige gule pærer)

 

Hei.

 

Har montert Bi Xenon på min bil, den er ikke godkjent (kinesisk).

Lyktene på bilen er heller ikke egnet for xenonlys.

 

Hva skjer om jeg blir stoppet?

Mangellapp eller bot?

 

Du blir som regel ikke stoppet bare fordi du har xenonlys. Derimot er det fy-fy å ha montert et xenon-kit som ikke er godkjent når bilen skal EU-godkjennes.

 

 

Hehe, men heldigvis ble bilen EU godkjent i fjord (med trasige gule pærer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...