Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til en Caravelle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var den bestilt :) Skal kjøpe 2stk RCA kabler i morgen, hvis ikke annlegget er ferdig da så gir jeg opp :p

Noen som har peiling på hvordan vi kobler om bak CD-spilleren? Bilen vår har en eldre kobling, klumpen bak får ikke plass inn i nyere spillere. Her trur jeg det er mulig vi trenger hjelp !?

Skrevet

vi hadde 2x10 Kicker kasser i en veldig gammel caravelle, gjorde susen det altså, men alt etter hvor lite hørsel dere har planlagt og ha etter mai.

Skrevet

Da var den bestilt :) Skal kjøpe 2stk RCA kabler i morgen, hvis ikke annlegget er ferdig da så gir jeg opp :p

Noen som har peiling på hvordan vi kobler om bak CD-spilleren? Bilen vår har en eldre kobling, klumpen bak får ikke plass inn i nyere spillere. Her trur jeg det er mulig vi trenger hjelp !?

Må nok koble inn et par iso-kontakter, og da er det viktig at dere vet hva dere driver med... eller kjører en tur hit ;)

Skrevet

Må nok koble inn et par iso-kontakter, og da er det viktig at dere vet hva dere driver med... eller kjører en tur hit ;)

Har en i bilen som er ganske fingernem og greier å holde tunga rett i munn. Jeg måtte kutte av alle ledningene og sette dem inn i iso-kontakter på min bil for 1 år siden. . Men da hadde jeg elektriker hjelp. Skulle du hatt noe for det eller Cossie?

Så langt er det best inni, har svarte skinnseter, splexiglass bord, helt svarte matter og snudd setene. Kan sikkert få tatt et bilde snart. Men utenfor er den bare begunderød med flekker hvor vi har pussa og tatt på rust stop. Skal males så fort det blir stabilt fint vær.

Skrevet

Forresten cossie så må du nesten få hørt anlegget mitt en dag også.

Takker for all hjelp og alle anbefalingene dine! Det låter helt rått.

Akkurat nå kjører jeg JL-subben på en Dynabel BF7501, bra saker det også! :thumbup:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er anlegget vårt så godt som ferdig, har koblet opp med 3 rca ledninger opp til Cd-spileren. 2 fra 4 kanals forsterkeren og 1 fra monoblokk. Men er egentlig ikke helt sikre på om vi har koblet riktig, hører ikke så enorm forskjell fra sånn vi hadde det før. Da hadde vi bare koblet 2 og 2 høytalere sammen - Og brukte derfor bare 2 kanaler. Syns kanskje det blir litt for mye bass, hører ikke så mye diskant etc fra høytalerene ettersom de ligger i kasser på gulvet. Veldig mye bass da ^^

Et kort spørsmål som jeg lurer på, kobler opp et annlegg for en annen russebil. De har en aktiv sub og 2 focal 6x9 høytalere som de skal ha i bilen. Suben er veldig enkel å koble, men skjønner ikke hvordan jeg skal koble de 2 høytalerene rett til cd-spilleren, ettersom de ikke har noe forsterker. Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Høres ut som du må få justert anlegget skikkelig ;)

De 6x9" som skal kobles til spilleren, kobles til bakpå spilleren... se i instuksjonsboka hvilke ledninger som er "rear out, left/right"

Skrevet

Må ha i mine innlegg ;)

har samme russebil, og ett år på oss til å koble på, så jeg trenger nok tipsene fra cossie til vår bil også ;)

hvordan er det å montere høytalere på plxiglass hvis vi stiver av det litt? burde vel bli det samme som å ha hattehyllehøytalere, eller burde vi ha alle elementene i ett lukket litt mindre rom/kasse enn hele bagasjerommet?

Skrevet (endret)

Siden dere har så god tid ville jeg anbefalt å bygd en vegg ^^ Altså en vegg som adskiller sittegruppene med bagasjerommet. Sett elemter inn i veggen på begge sider og basselementene nederst. Ser sjukt fett ut også får du lyd inne og ute :) Det blir alt for dyrt med plexiglass til en sånn vegg, så bygg i MDF eller spon etc

Endret av Lomeus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...