Gå til innhold

Klarer ikke å drive gratis leksikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wikipedia skal ha ekstern kilde på alt, du finner referanser i fotnotene.

 

Internet har jo millioner ganger mer informasjon enn det du fant på SNL, hvorfor vil du begense deg til informasjonen der? Tviler du på informasjons korrekthet er vel det bare å kryssjekke mange kilder for å se at samme informasjon står alle plasser.

Lenke til kommentar

Jeg har jo ikke sagt at jeg vil begrense meg til SNL, men jeg vet at det som står der er skrevet av redaktører med sikre kilder, og i universitets sammenheng er dette leksikonet en grei og rask måte å slå opp ting på. Wikipedia, uansett hvor mange fotnoter de bruker er ikke godkjent til bruk i oppgaver. Det kan være fotnotene der linker til sikre kilder, men det er langt i fra bestandig.

 

Det finnes jo ørten andre godkjente leksikon på nett, men SNL er vel det eneste store norske, så det er jo synd det legges ned.

Lenke til kommentar

Wikipedia skal ha ekstern kilde på alt, du finner referanser i fotnotene.

 

Internet har jo millioner ganger mer informasjon enn det du fant på SNL, hvorfor vil du begense deg til informasjonen der? Tviler du på informasjons korrekthet er vel det bare å kryssjekke mange kilder for å se at samme informasjon står alle plasser.

 

Poenget er vel at ingen kryssjekker kilder, og enkelte bruker til tider litt liberal fortolkning for å fremme sitt politiske ståsted. Man vil gjerne slippe slå opp noe man allerede har slått opp på internett.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Norway

 

Tendensiøst søppel finner man ofte en del av om man graver i wikipedia.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...