Gå til innhold

selge pc, hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en pc av en venninne som sa den ikke funka og jeg derfor kunne gjøre det jeg ville med den, men det viser seg at det kun mangler harddisk. Så vi skal dele salgspengene om den blir solgt.

Tenkte da å selge den men vet ikke hva jeg kan ta betalt for det, og lurer også på om det kanskje er best å selge pc'en som den er uten harddisk, eller selge alt separat.

Består av følgende:

GF 8500GT 450M 256 mb ddr 2 skjermkort

Corsair 2 x 1gb (ddr2)

Acer kabinett.

Trådløst 108mbps nettverkskort fra SMC

Powerman 460 watts strømforsyning

MSI k9n sli hovedkort (socket AM2)

EN amd prosessor, vet ikke hvilket type siden det er kjøler på den og tør ikke ta av og rote inni der :S

Er også med kortleser i kabinettet samt DVDbrenner

hva kan jeg eventuelt selge denne for totalt.

Om det er best å selge separat kunne dere ha hjulpet meg med pris for hver komponent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er jo ikke akkurat den beste pakka jeg har sett. Tror du skal være overlykkelig hvis noen gir 5-700kr for den. Jeg ser at folk sliter med å gi bort maskiner med bedre spec enn den der på finn.

Skrevet

Dessverre har vidarkri rett.

Jeg ville solgt den i deler, selv om du da må komme med enda mer spesifikke detaljer om komponentene du har. Alder/stand på alt sammen er også en god ide å nevne.

Men det er småpenger du får uansett, så om du legger sammen tiden du bruker på å selge alt hver for seg, tror jeg ikke du gidder det uansett. PSU (hvis gammel) og kabinett får du ingenting for, de andre delene fra 50 til 100/150 kr.

Men mye mulig at den eneste måten du får penger i det hele tatt er å selge den i deler. De færreste gidder å kjøpe en maskin som trengs å gjøres noe med, slik som å installere en HDD.

GL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...