Gå til innhold

Oppgradering av cpu med problemer. Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg hadde en Amd 1.33 thunderbird. og oppgraderte til en xp2200.

info om systemet.

Hk MSI KT3 Ultra-ARU

Via chipset apollo KT333

DDR ram 512 (PC2100 DDR

GeForce4 ti 4400

xp pro

 

Problemet er at når jeg starter et spill eller noe annet med tyngre grafikk

så rebooter pcn automatisk etter en liten stund kan variere fra 30 sek til 2-3 min. men det kresjer uansett. i windows så krasjer det ikke.

hvis jeg setter ned FSB'n fra 133 til 100 og kjører cpuen på en lavere hastighet så er der ingen problem. da fungerer det helt fint.

 

har installert alle nye drivere

har prøvd å stille på volten. +0.25 opp ingen effekt

har prøvd en go del andre ting også uten at det er noen endringer på problemet.

 

er nå tom for ideer.

 

Håper noen har løsningen.user posted image:shrug::shrug::grumpy:user posted image

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du har satt FSB på riktig måte, slik at du ikke overklokker AGP bussen? Du kan jo teste systemet med Sisoft Sandra eller lignende for å sjekke stabiliteten.

 

Det erj o fristende å tro at det har noe med grafikkortet å gjøre, siden systemet kræsjer i spill.

Lenke til kommentar

Har tenkt på strømmforsyningen jeg også. men etter som jeg har 340 watt's.

Så tvilte dei jeg har snakket med på at strømmforsyningen kunne ha noe med det å gjøre.. men man hvet aldri. kan ikke få testet det for øyeblikket har ikke extra.

 

Takker for det gode tipsa. håper på flere :)

 

FSB stiller jeg til 133. Multiplex. og volt instillingene står i auto.

Skjermkortet har jeg ingen problemer med, kjørte FSB på 133 på den andre CPUen, og hvis jeg setter ned FSB til 100 på den nye cpuen så funker alt glimrende Men ikke på langtner til tilfredstillende speed ..

 

sjekker med sandra nå. har ikke prøvd det

Lenke til kommentar

har nå kjørt forsjellige tester med SISoftware sandra.

På Cache & memory Benchmark, Klarte jeg å fremprovosere en lik feil

til det jeg opplever når jeg starter spill eller andre grafikk krevende programmer.

 

Men jeg må si at jeg ikke har no spesiell peiling på å bruke sandra. jeg klarer ikke å finne noen feil eller rapporter med feilmeldinger som kan lede meg videre for å løse problemet.

 

er det noen som kan bruke SiSoftware Sandra?

og kan hjelpe meg videre

Lenke til kommentar

Har flasha bios ja. men det ser ut til at jeg har fådt fixa problemet. leverte den inn på komplett for utprøving av annen type minne. det tok liten tid denne gangen. Komplett sier nå at den er i orden.

Har ikke fådt prøvd den selv enda. men etter jobb i dag så får jeg teste den ut. håper nå på det beste.

 

Takker for hjelpen. krysser fingrer og tær.

Lenke til kommentar

K.

Har nå byttet min 340W strøm forsyning til en 370W. pc'n crasher nå etter sirka 20 min det er da 18 minutter forbedring. men langt fra godt nok.

Har lagt merke til at hvis jeg tar vekk 1 vifte i kabinettet så går det

opptil 4 timer før pc'n kresjer. Lurer nå på hvorfor akkurat jeg skulle få dette finurlige problemet.. Nå er det eneste som gjenstår hoved kort.

og jeg som bare skulle skifte Prossesor.

 

kan støy frekvensen på papst vifter forstyrre cpu eller HK på noen måte?

 

eller er det noen som kan ha andre løsninger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...