Gå til innhold

Reiser til Egypt - hva må oppleves?


Anbefalte innlegg

Om en uke reiser vi en gjeng til egypt og skal være der to uker.. Noen som har noen tips om hva som bare må oppleves? Skal selvfølgelig se pyramidene, og har også hørt at det skal være veldig fint å snorkle der nede.. Skal til Sharm el-Sheikh, noen som har noen erfaringer? Vi som reiser er 21-22 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pyramidene, Det Egyptiske Museum i Kairo, kjøre båt på nilen, se på store båter som kjører gjennom Suez, dykke ved Raz Muhammad, vandre opp "Mosesfjellet" (mange trappetrinn) … Det var i hvert fall det jeg gjorde der. :)

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar

Pyramidene er must, og siden dere først er i Kiaro da så dra på det egyptiske museum. Snorkelsafari er også et must! Var å kjørte firhjuling i ørkenen og besøkte beduinene, vil ikke sette det som et must da.. men det var gøy :)

 

Du burde dra å se abu simbel, et stort tempel som tilhørte Ramses 2. Skal visst være veldig bra :)

Lenke til kommentar

Jeg var der for 1 år siden, var en skikkelig ferie i Sharm El Sheik, så en "turist" ferie i Kairo, sjekket der pyramidene, moskeen, shopping sentre, de er STORE der :-)

 

greit og ordne fast sjåfør eller noe der nede.

Så du kan ringe og bli hentet når du er ferdig på en site.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, herregud - håper dere dro ut å snorkla. Det er helt magisk. Jeg og kjæresten min var med på en dagstur ut til noen helt vanvittig fine korallrev. Og jaggu meg kom det ikke en sjøskilpadde svømmende også. Tror vi betalte sånn 250 kroner pers for turen, og det var inkludert lunsj og drikke under hele turen. Var vel ute fra sånn 9 til 5.

Jepp, var ute ved ras muhammad å snorkla fra båt.. Var konge det, utrolig klart vann og god sikt! Utrolig mye å se også! Så ikke noe til noen skilpadder, men traff på en flok med delfiner på båtturen ut.. Eneste dumme var at det var en del bølger så blei litt tungt å svømme etterhvert. Snorkla også på stranda rett ved hotellet, var faktisk rimelig mye å se der og.. Siste dagen så jeg tre sånn sykt giftige lionfish, drit at vi hadde glemt kameraet på hotellet da;) hehe:)

 

Ellers var jeg også en tur til kairo å så pyramidene ved giza, og en tur på det egyptiske museet å så på bla mumier.. Var veldig gøy det og, absolutt verd turen med buss selv om det var ca 13 timer tur retur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...