Gå til innhold

Windows Home Server: Remote Connect problemer + Problemer med Porter


Anbefalte innlegg

Hei, hvis jeg prøver å koble til min Windows Home Server (http://79.161.22.198) (som forøvrig er satt opp i VmWare) får jeg denne innloggingsboksen opp:

 

603410.jpeg

 

Jeg prøver å logge inn med en brukerkonto og et passord, men samme boksen dukker opp ca et halvt sekund senere.

 

Skjønne ikke hva dette kommer av, jeg kan åpne nettsider fra serveren, men når jeg åpner "Domain name details" får jeg opp dette:

 

603414.jpeg

Den klarer ikke sette opp ruteren så jeg har satt opp statisk ip og åpnet portene hos vikenfiber.no

 

(Forhåndsvisningen ble visst sort av en grunn, men trykk så kommer bildet)

603421.jpeg.

 

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Noen ideer?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se ut som du prøver og koble til routeren din utenifra, men dette kan også oppstå om du prøver og koble til adressen din, når du sitter inne i lokalnettet.

Når du prøver og koble til nettadressen, er det når du er hjemme (samme nettverk som serveren) eller når du er borte?

 

Ville sjekket i routeren om du har på noe med web tilgang til routeren utenifra, om dette er aktivert, ville jeg deaktivert denne muligheten, for ser ut som du stopper i din egen router. pga at denne er satt opp til og svare på trafikk til port 80.

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Nå har plutselig alle punktene ved "Domain name details" blitt grønne. Satser derfor på at det er som du sier og at problemet kun gjelder på hjemmenetverket. Skulle gjerne deaktivert muligheten for tilgang til ruteren utenifra, men jeg tviler på at det er mulig. Brukerpanelet du har tilgang til med VikenFiber er desverre ikke veldig avansert:

 

603616.jpeg

 

EDIT: Jeg koblet til med HotSpot Shield aktivert, og nå fungerte det. Dermed hadde du rett. Takk så mye for hjelpen, deilig å endelig ha fått til Windows Home Server etter mange timer med knoting!

 

Tusen takk igjen! :)

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...