Gå til innhold

Dragon Age Origins - Klarer ikke å fenge meg overhodet


Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig prøvd mitt beste å like Dragon Age, men etter en times frantisk forsøk klarer jeg ikke å spille mer. Jeg digget oblivion og andre lignende RPG, men final fantasy og dragon age misliker jeg rett og slett. Er det noen andre som sitter på samme følelsen? Jeg klarer ikke å beskrive hvorfor, men kampsystemet bidrar nok. Fatter ikke hvorfor det får full pott i samtlige media, da det ikke i min mening er sammenlignbart med spill som KOTOR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har virkelig prøvd mitt beste å like Dragon Age, men etter en times frantisk forsøk klarer jeg ikke å spille mer. Jeg digget oblivion og andre lignende RPG, men final fantasy og dragon age misliker jeg rett og slett. Er det noen andre som sitter på samme følelsen? Jeg klarer ikke å beskrive hvorfor, men kampsystemet bidrar nok. Fatter ikke hvorfor det får full pott i samtlige media, da det ikke i min mening er sammenlignbart med spill som KOTOR.

Woha! Du må ikke sammenligne det med Final Fantasy. Er enig i at Final Fantasy-spillene er håpløse. Jeg tror jeg skjønner litt av problemet hvis du startet med KoToR av Bioware-RPG-ene.

 

Det mange likte med Dragon Age var at det endelig var tilbake til den klassiske stilen til Bioware, som startet med Baldur's Gate. Kotor fikk mye kritikk da det kom for å være for simpelt og konsoll-vennlig, og ikke like komplisert og taktisk som foregående Bioware RPGs. For oss som likte BG/BG2/IWD (etc) veldig godt, var Dragon Age på mange måter en modernisering av det klassiske cRPG-et.

 

Jeg kan tenke meg det tar litt tid å bli vant til, men anbefaler at du holder ut, selv om du sikkert er vant til litt mer enkle konsoll-rollespill (som Oblivion), for du vil ganske sikkert bli premiert for det lenger ute i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig prøvd mitt beste å like Dragon Age, men etter en times frantisk forsøk klarer jeg ikke å spille mer. Jeg digget oblivion og andre lignende RPG, men final fantasy og dragon age misliker jeg rett og slett. Er det noen andre som sitter på samme følelsen? Jeg klarer ikke å beskrive hvorfor, men kampsystemet bidrar nok. Fatter ikke hvorfor det får full pott i samtlige media, da det ikke i min mening er sammenlignbart med spill som KOTOR.

 

Litt morsomt at du skriver dette for jeg har ganske likt forhold til Oblivion. Jeg har prøvd å like det, men får det rett og slett ikke til. Dragon Age derimot fenger som bare det og jeg har hittil rundet det 3 ganger :p

 

Viser vel bare at folk har forskjellig preferanser innen spill. For som andre nevner her så er det ganske store forskjeller mellom Oblivion og Dragon Age.

Lenke til kommentar

Umulig å lage et spill alle liker. Ikke vanskelig å forstå at noen finner Dragon Age i overkant teksttungt og foretrekker annet kontrollsystem.

 

Selv synes jeg Dragon Age er tidenes beste spill. PC-versjonen vell å merke. Konsoll-versjonen er også super, men langt fra like bra da kontrollsystemet er mye mer simpelt, grafikken klart dårligere og man ikke kan modde spillet.

 

Hvorfor er jeg så glad i Dragon Age? 1) Mektig story som kan dyttes i ulike retninger(tar man seg tid til codex er det virkelig utrolig hvor dyp historien er), 2) Herlige karakterer som man kan utvikle i alle mulige retninger (både sosialt og med tanke på ferdigheter), 3) Glimrende skuespillere som virkelig lever seg inn i karakterene, 4) Flott grafikk og musikk, 5) Gj.snitt 60 timer gjennomspillingstid på normal og masse gjenspillverdi grunnet punkt en og to ovenfor, 6) Veldig varierte oppdrag, 7) Personlig synes jeg kontrollsystemet på PC er GENIALT, 8) Mange hemmeligheter å oppdage.

 

Forøvrig liker jeg virkelig å kunne bygge min egen unike karakter i spill. Man blir mye "nærmere" denne enn en ferdigdesignet som alt har en egen personlighet og hvor utviklingen er forhåndsbestemt. Med tanke på dette er det bra at karakterbyggeren er glimrende, og på PC gjør mods og toolset mulighetene uendelige.

 

Helt perfekt er ikke spillet dog. 1) Det har noen pinlige dialog-bugs mot slutten som det virkelig er utrolig at Bioware ikke har lagt merke til (finnes dog uoffisielle mods som kan fikse det på PC-versjonen). 2) Det er litt lite utstyr å samle... Veldig mye ser likt ut bare med ulike farger. (igjen hjelper mods og toolset på PC dog) 3) Spillet har kompabilitetsproblemer med en god del PC'er (merkes med lang lastetid og lagg etter å ha spilt en stund).

 

Forrige avsnitt viser imidlertid alt pirk jeg finner, og alt er ting som kan og helt sikkert vil bli fikset i løpet av året.

 

Det kan kanskje virke historieløst å kåre Dragon Age til tidenes beste spill, men dette mener jeg virkelig. Har spilt siden midten av 80-tallet men aldri opplevd å spille et så omfattende spill så mange ganger.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

[...]men etter en times frantisk forsøk klarer jeg ikke å spille mer. [...]

 

Som nevnt i forrige innlegg er ikke Dragon Age et spill for alle, men hvis du bare har spilt i én time bør du ikke gi opp. Mest sansynlig har du ikke en gang blitt en Grey Warden enda (Ingen spoiler da det står på coveret og er hele konseptet i spillet) og maksimalt møtt 2 av de mange karakterene du får med deg i laget - antagelig ingen.

 

Du bør mist spille til du er gjennom den lille byen Lothering. Da bør du begynne å få en virkelig formening om spillet.

 

Igjen - det er ingen garanti for at alle vil like spillet, men man risikerer å gå glipp av en av tidenes spillopplevelser.

Lenke til kommentar

La oss alle lage tråder for hvert spill vi ikke liker.

 

Svært så morsom og sarkastisk du skulle være. "La oss alle oppføre oss som en idiot i alle tråder vi ikke forstår"

 

Jeg lurte på hva jeg gikk glipp av i dette spillet siden det har blitt rost opp i skyene, har du problemer med det, rapporter tråden og hold kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...