Gå til innhold

Dualscreen...


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 skjermer på min PC, og det fungerer greit.

Det jeg synes er litt kjiipt er å måtte dra programmer mellom skjermene stadig vekk, jeg er lat og vil ha det til å bli bedre:

Lar det seg gjøre å ha 2 skjermer på en PC, og at de har hver sin startmeny, så jeg kan åpne programmer på begge to hver for seg?

Blir jo på en måte som 2 virtual-desktops, bare at jeg ser de hele tiden...

Har Asus g-Force 4 4200..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du har windows? er ikke sikker på om det går der, men jeg vet det går i linux.. der kan du kjøre flere x-servere så exporterer du applikasjoner til de ulike.. (og til andre maskiner med x-server i nettverket hvis du tør)

Lenke til kommentar

Tror du har muligheten til å opprette flere "virtual" desctops med hjelp av microsoft powertoys. Selve programmet heter vell Virtual Desktop Manager, og du finner den på siden der.

Du trenger Xp forresten:-(

Har du et annet windows OS kan du jo prøve et av de andre virtual desctop verktøyene der ute, som dette.

Tanken med de alle er at du oppretter en ny desctop som du setter på den andre skjermen, om du ikke helt forstod poenget :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk forstått det, poenget er at Powertoys ikke har noe mulighet til å ha en virtuell desktop på hver skjerm (etter hva jeg vet...).

Jeg bruker WinXP ja, og har også forsøkt å få dette til ved hjelp av Nview uten hell...

Hvis det er noen andre som vet det eller har tips er det flott :)

Lenke til kommentar

Jeg har en brukbar maskin med Windows 2000

 

Skjermkort: G-Force 4 (64Mb sdram) og et G-Force 2 (32Mb sdram)

 

'

 

Problemet er installering av driver, lastet først ned en såkalt "driver" mekk fra nvdia. Da virket dual skjermen som den skulle og grafikken var fin.. problemet var at PS/2 tilkoblingene virket ikke (mus&tastatur) Når jeg kjørte musa i USB porten virket kun den, men ikke tastaturet.. Jeg fjernet driveren igjen, å prøvde og installere orginal driverne til vært skjermkort fra cd`ene som fulgte med.. Driverne likte tydligvis ikke hverandre.. og begge driverne kræsja og jeg sitter igjen med 16 farger på begge skjermkorta og skjermene..

 

Noen forslag ?

 

Har ingen anelse hva jeg kan gjøre, er helt GRØNN

 

*Trenger svar fort !

Lenke til kommentar
Jeg har også dette problemet :-? . Jeg ønsker å ha det slik at når jeg spiller er det på en skjerm og windows på den andre skjermen.

Snakket med en kamerat og ha sa at det var kun mulig når jeg bare hadde to dataer.

 

Help me, im cluless :D

 

Kameraten din tar feil, les da. Jeg vet nå om to programmer som fixer dette. Så hva er problemet ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kameraten din tar feil, les da. Jeg vet nå om to programmer som fixer dette. Så hva er problemet ?

 

Må man innstallere noe drivere for og få begge skjermene opp med dette programmet? Det finner bare en skjerm hos meg :-?

nView finner begge (forøvrig det eneste beviset på maskinen på at jeg har to skjermer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...