Gå til innhold

BK: Knute på pollerten


Anbefalte innlegg

Tar meg ofte en tur ned til havna for å prøve å finne maritime motiver, gjerne med fiskebåtene, jeg har en viss forkjærlighet til disse pga min fortid som fisker.

Prøvde å gå nært for å ta et bilde ganske nær pollerten og samtidig ville få med at det var tilhørende en båt.

 

Tatt med mitt 50mm f/1.7 smc-A

(manuell fokus)

 

1/250 sek lukker

ISO 400 (TaV-program som velger ISO etter mine lukker/blendervalg)

f/5.0

 

Hva syns dere?

post-179066-1267832176,594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pullerten mener du vel ;) Eller har vi dialektiske variasjoner her?

 

Helt klart en knute på tråden ihvertfall :)

 

Ikke noe spesielt å trekke for - muligens hatt fokus enda litt nærmere oss slik at fronten av knuten var skarp. Men da akker vi om flisespikkeri.

 

Med andre ord, et nydelig bilde.

Lenke til kommentar

Det heter pollert på dialekten min ja :whistle:

 

Visste faktisk ikke at den korrekte måten å skrive dette på var "pullert" :!:

 

Takk for skryt!

Jeg valgte fokus litt innpå bildet med vilje, vet ikke hvorfor jeg gjøre dette, men det er noe jeg stort sett bestandig gjør med nærfotos :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg mener dessverre at dette bildet ikke når helt opp til den kvaliteten du pleier å holde. Teknisk har jeg ikke noe å klage på, men jeg får ikke helt "tak på" motivet. Beklager at jeg ikke klarer å være mer konstruktiv i kritikken, men jeg har problemer med å sette fingeren på hvorfor motivet ikke fungerer for meg.

 

-trygve

 

PS. Det kan godt være at det er et pålestikk, men ut fra bildet ser det bare ut som en generell knute ;)

Lenke til kommentar

Hei -trygve!

 

Inni den kritikken ser jeg at du vanligvis liker noen av bildene mine og for det takker jeg :thumbup:

 

Skjønner at du ikke helt får til dette bildet, det er kanskje litt vel, pretensiøst motiv kanskje? :roll:

Men jeg prøver bare her å formidle noe lyst, positivt med tampen som ligger på ehh... pullerten :!:

 

Det blir kanskje litt vel smal dof for å få frem noe særlig mere enn bare det grønne, men det var fristende å prøve iallefall!

 

Takker for ærligheten og tar gjerne imot flere kritikker på dette.

Lenke til kommentar

Inni den kritikken ser jeg at du vanligvis liker noen av bildene mine og for det takker jeg :thumbup:

 

Ja, jeg synest du har kommet med mye bra bilder her på forumet.

 

Skjønner at du ikke helt får til dette bildet, det er kanskje litt vel, pretensiøst motiv kanskje? :roll:

Men jeg prøver bare her å formidle noe lyst, positivt med tampen som ligger på ehh... pullerten :!:

 

Jeg klarer fremdeles ikke helt å sette fingeren på hva jeg savner i bildet, men jeg tror kanskje problemet ligger i at bildet heller litt mot det abstrakte uten å gå langt nok i den retningen.

 

-trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...