Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feriekonflikt med ny arbeidsgiver


Pilot_

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg jobber som ansatt i en kiosk. Før jul (i desember engang) bestilte jeg og kjæresten min billetter til Sensation White i Belgia, for dette har vært på "to-do"-lista en god stund nå. Frem til 26. januar i år var det en annen kjøpmann som var sjef, så nå har en ny kjøpmann trådt til.

 

Så til saken;

Med en gang den nye kjøpmannen begynte, ba han oss skrive ned i en bok hvis vi trengte fri. Dette gjorde jeg umiddelbart. Nå fikk jeg nettopp greie på at jeg alikevel er satt opp på jobb til neste helg - det var snakk om fri 12. tom 15 mars. Kjøpmann sier at det er nye rutiner, boka gjelder ikke lenger fordi sjefen over kjøpmann har sagt at det er nye vaktrutiner så alle skal jobbe faste vakter, faste jobbhelger, frihelger, osv.. Greit nok. Men her sitter jeg plutselig uten fri, uten å få beskjed og med ferdig betalte billetter, hotell og reise.

 

Dum som jeg er forventer jeg at folk rundt meg er, i det minste, noen lunde oppegående, og har dermed ikke en skriftlig godkjennelse fra han. Og ja, det kommer ikke til å gjenta seg. :)

 

Finnes det noen måte å komme seg til Belgia, eller er jeg fucked?

Endret av Brød
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, i prinsippet i hvert fall. Burde kanskje nevnt i førstetråden at jeg har førsøkt dette, men fyren er såpass firkanta og skal ha rett, så han vil ikke godkjenne dette. Det er snakk om kun to vakter jeg skal jobbe og det burde i utgangspunktet være bedre for begge parter om han tok dette under sin kappe siden det i mine øyne er han som har driti på draget.

Lenke til kommentar