Gå til innhold

Mista lappen, målt i gjennomsnitt.


dal3bo

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte bare jeg skulle høre om andre hadde noen erfaringer ala dette.

 

Slik hendte det:

Jeg kjørte ut ifra en rudkjøring fra en 50 til en 80 sone, kjørte ca 800 meter strekke, så 800 meter svingette tunell, så 400 meter for så for så og svinge inn til en avkjørsel som fortsetter i en sving der det er umulig og holde noe mer enn ca 65-70 km/t (der er fortatt 80 sone)rett etter den svingen kom politibilen opp i ræva på meg med blålys. Jeg kjørte 50 meter til og svingte inn på en bensinstasjon.

Hadde ikke sett politibilen bak meg før da, til tross for strekka før tunellen.

 

Betjenten hadde da tatt gjennomsnittsmåling på meg over ca1100 meter og kom frem til 130,2 km/t.. noe jeg vet jeg ikke kunne ha hatt.

I og med jeg ikke hadde sett politibilen bak meg før måtte han ha hatt høyere gjennomsnittsfart en meg for og nå meg igjenn. Da vil jeg tro at gjennomsnittsmålingen blir ganske feil.

 

Betjenten var alene i bilen og hadde heller ikke kamera..

 

Jeg har nå satt en advokart på saken.. Han har bedt om alle papirene politiet har i saken og skal ta en vurdering derfra. (venter på brevet fra vurderingen hans nå)

 

Hvordan tror dere dette ender og er det noe mere jeg kan gjøre for og ha større sansynlighet for og få igjenn lappen?

Er velldig avhenging av den både på jobb og fritid.

Tror dere saken kan bli henlagt grunnet manglende bevis fra politiets side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man måler gjennomsnittshastigheten på et objekt i bevegelse, spiller ikke ens egen fart noen betydning. Det er din tid mellom en gitt avstand som spiller noen rolle. Avstanden er konstant og endrer seg ikke uansett hvor fort man beveger seg.

 

Politiet bruker noe som heter Police Pilot, les mer om erfaringer med dette utstyret her: http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/41239-police-pilot-1-purk-i-bilen.html

Lenke til kommentar

Ut fra slik du forklarer hendelsen, er det vanskelig å tro at gjennomsnittet kunne være 130 km/h. Hva var den høyeste hastigheten du nådde?

 

Er ikke sikker.. men kan ikke ha vært så mye at gjennomsnitte mitt over de 1100 meterene jeg ble målt i kom opp i de tallene.. :S

 

Snut er ut.. heller stikke på besøk hos narkissene en å bruke 95% av tiden sin på å drite ut de som er litt hard på sokken..

Lenke til kommentar

Ut fra slik du forklarer hendelsen, er det vanskelig å tro at gjennomsnittet kunne være 130 km/h. Hva var den høyeste hastigheten du nådde?

 

Er ikke sikker.. men kan ikke ha vært så mye at gjennomsnitte mitt over de 1100 meterene jeg ble målt i kom opp i de tallene.. :S

 

Snut er ut.. heller stikke på besøk hos narkissene en å bruke 95% av tiden sin på å drite ut de som er litt hard på sokken..

den uttalelsen din gir deg ikke en lys av uskyldighet akkurat...

 

men uansett, vis du ble målet eller "målt" til 130KM/T over 1100 meter så brukte du ca 30 sekunder på strekningen.

 

har du fått noe forelegg eller har du skrive under på noe som helst/fått indradd førerkort eller lignende?

har selv blitt forsøkt truet til å innrømme at jeg kjørte for fort av politi som mente de hadde sett jeg kjørte for fort når de kom fra en side vei. og nei jeg kjørte ikke for fort.

så kan skrive under på at ikke alt politi er like uskyldige

Lenke til kommentar

For å få litt klarhet i det: Kjørte du i 80 km/t eller lå du over fartsgrensa, men under 130 km/t?

 

lå over 80, men ikke 130..

Dersom du er 100% sikker på at du ikke lå i 130 km/h, anbefaler jeg deg å gå videre med denne saken. Det er da umulig at du kan ha klokket inn til en gjennomsnittshastighet på 130,2 km/h. Er du f.eks. sikker at at speedometeret ditt viser riktig hastighet? Har du en annen dekkdimensjon enn det som er orginalt på bilen? Dette vil påvirke speedometeret.

Lenke til kommentar

For å få litt klarhet i det: Kjørte du i 80 km/t eller lå du over fartsgrensa, men under 130 km/t?

 

lå over 80, men ikke 130..

Dersom du er 100% sikker på at du ikke lå i 130 km/h, anbefaler jeg deg å gå videre med denne saken. Det er da umulig at du kan ha klokket inn til en gjennomsnittshastighet på 130,2 km/h. Er du f.eks. sikker at at speedometeret ditt viser riktig hastighet? Har du en annen dekkdimensjon enn det som er orginalt på bilen? Dette vil påvirke speedometeret.

 

Har org dim, vet at annen dim gjør at speedo'n viser feil..

 

Har allerede gått videre med saken, advokaten venter fortsatt på parpirene purken har i saken...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

hørt noe mer fra Politet? skulle likt å høre hva de hadde å si....

 

Får igjenn lappen om ca en måned nå, har gått uten siden februar, bortsett fra ett par uker da politiet gjorde en feil og ringte til meg og sa saken var henlagt, skulle gjerne fått det skriftlig. etter nesten 2 uker fikk jeg telefon om at de hadde begått en feil og førerkortet måtte leveres tilbake.

 

Jeg var i retten 2 ganger, først rettsmøte, så rettsak.

 

Det endte med 8 måneder uten lappen, 26 timer samfunstjeneste, 1500 kroner i saksomkostninger og advokaten var gratis siden jeg var under utdanning :)

 

skal bli godt og få tilbake lappen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...