Gå til innhold

Nedfrysing av pc


Meier

Anbefalte innlegg

Fikk en liten ide.....Har nå prøvd meg litt på overklokking. Og det ble temmelig varmt. Har kjørt på en del vifter, men uten den helt store effekten. Det pga varm inneluft. Vannkjøling er sikkert en løsning. Kansje den beste og? Men fikk så en ide om å sette hovedkortet inn i en tett og isolert boks, med fryse elementer/rør. Gjøre da boksen så tett at ikke fuktighet kommer inn. Også å slenge inn noen poser med silica gel, for sikkerhets skyld. Lage så tette kabel gjennomganger for tilkobling av eksternt utstyr.

 

Men vil dette fungere? Hvor kraftig fryser, trenger man for sånnt tro? Fryseren virker jo som en varmepumpe, og frakter/pumper varmen ut av boksen. Men det blir kansje en tungvinnt og kostbar løsning? Og kansje ikke effektiv nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et spennende prosjekt, men det blir mange feilkilder å ta hensyn til - og du risikerer jo at det ikke er så effektivt som først antatt. Mange setter jo maskinen utenfor vinduet eller lignende om vinteren.

 

Vannkjøling er som du nevner, sikkert uansett ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høres ut som et spennende prosjekt, men det blir mange feilkilder å ta hensyn til - og du risikerer jo at det ikke er så effektivt som først antatt. Mange setter jo maskinen utenfor vinduet eller lignende om vinteren.

 

Vannkjøling er som du nevner, sikkert uansett ;)

 

Ja, jeg tror det blir litt for komplekst det der. Mye styr for lite. Så jeg trorjeg dropper det. Men har sett systemer med kjøle kompressor i ettertid. Fungerer kansje greit, men blir kansje litt store klumpete saker. Kraftkrevende og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...