Gå til innhold

Dersom et selskap er notert på 2 børser, er ikke risikoen høyere?


Gibos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss si at samme selskap er notert i norge og canada, er ikke større risiko med det?

 

Ser for meg at aksjen kan gruses totalt mens man sover. Eller tuller jeg nå?

 

Ja, aksjen kan nok gruses mens du sover (Hvis du legger deg tidlig;)), men da er det som oftest en grunn til at det skjer og at det sannsynligvis uansett ville skjedd ved åpningen på Oslo Børs. Hadde en dårlig nyhet kommet på kvelden f. eks så hadde det ikke gjort deg noe forskjell om aksjen gruses på kvelden på en annen børs eller ikke, den ville uansett fått gjennomgå ved åpningen av Oslo Børs pga den dårlige nyheten. Så jeg kan ikke helt se at risikoen skulle være noe høyere ved å ha en aksje som handles på flere børser.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er QEC du prater om. Ser ut som de to over har gitt et ganske greit svar. Kan også legges til at de fleste fundementale nyheter som sender en aksje til himmelen eller til konkurs kommer som oftest utenfor børstiden så risikoen er der uansett. Et godt eksempel er DNO som ble halvert over natta da de ble utestengt for oljeutvinning i Irak for en periode ifjor. For QECs tilfellet vil jeg personlig tro at det er veldig mye som skal til for å sende den over ende, med tanke på alle oppturene som har kommet i det siste etterfulgt av en svært vellykket emisjon. En annen ting er jo at når det ble funnet volum i rørene for noen dager siden skjedde dette også utenfor børstiden som endte opp med at aksjen åpnet hele 35% opp.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...