Gå til innhold

Skadelig å bruke feil strømadapter?


Axm

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en gammel HP Pavilion DV9000 som i grunn er kjekk å ha som en ekstra laptop. Problemet er at jeg har mistet strømadapteren.

 

Den originale strømadapteren skal være 18,5/19V, 90W og 4,75A

 

Jeg har en annen HP lader som er 18,5V, 65W og 3,5A. Denne holder PCen i gang, men lader ikke batteriet. Er det skadelig/farlig å bruke denne laderen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke går over i andre banen, at laderen er kraftigere så skal det vel gå greit.

Rett meg gjerne dersom jeg tar feil noen.

Det er bare en fordel at laderen kan gi mer effekt/watt (overdimensjoner). Ellers bør spenning/volt være omtrent det samme, ikke mer og ikke mindre.

Lenke til kommentar

Jeg har en annen HP lader som er 18,5V, 65W og 3,5A. Denne holder PCen i gang, men lader ikke batteriet. Er det skadelig/farlig å bruke denne laderen?

Det kan godt hende at det fungerer, men jeg ville vært litt forsiktig. Blir adapteren veldig varm? Har du mulighet å måle om adapteren gir 18.5V ut? Lader batteriet når maskinen er avslått?

Lenke til kommentar

Jeg bruker feil strømadapter på en gammel router fra D-Link, DI-624. Det påvirker helt klart funksjonaliteten til routeren, første dag så var WIFI signalene veldig bra men jeg ser at de blir dårligere og dårligere etter som dagene går. Nå må jeg holde den bærbare helt inntill antenna for å få normalt signal. Det skal dog sies at jeg prøver å ta knekken på den gamle fjomperouteren så jeg kan bestille meg en Linksys WRT610N. :!:

Jo fortere den dauer jo bedre er det. Antar at du kanskje ikke ser det helt på samme måte med din bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...