Jump to content
Sign in to follow this  
iverha2

Inkludere fleire øvelser?

Recommended Posts

Knebøy, markløft, benkpress, militærpress.

 

Desse er øvelsane eg gjer på trening, måndag/onsdag/fredag. Markløft på en eller to av dagane.

 

1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.)

2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill?

 

Føler for å sette inn barbell row (omvendt roing på norsk??), men det blir kanskje overkill viss eg trener det samme dag?

Share this post


Link to post

Jeg tror ikke det er så lurt med tunge markløft 3 ganger i uka, med mindre du er veldig erfaren og veit nøyaktig hva du driver med. Det gir en veldig stor belastning på kroppen.

 

Jeg anbefaler deg å ta en titt på dette programmet som inneholder akkurat de øvelsene du har lista opp + chins/nedtrekk og stangroing som Sebbe sa. :)

Edited by Sir-Andy

Share this post


Link to post

Trur eg legger inn barbell row i treningsøkta, er det greit å køyre det tre ganger i veka saman med dei andre?

 

Sir-Andy, markløft er den øvelsen eg definitivt får til, men som eg skreiv så tar eg berre den ein eller to gongar i veka.

Share this post


Link to post

Ja, gjorde det, men spørsmålet var eigentleg om det blir for mykje på ein dag om eg gjer dei øvelsane. Så langt er det eit svar på at det går fint.

Share this post


Link to post
Knebøy, markløft, benkpress, militærpress.

 

Knebøy trener buttloks (rumpeballene baby) fram side lår og nedre del av ryggen

Markløft trener bakside lår, spine (altså, hele ryggen), rumpe, biceps

Benkpress tar for seg bryst, triceps og skuldre

Milltær press tar for seg hele skulderen (både bak og framme), litt øvre del av brystet og trapz (nakke, øvredel av ryggen)

 

Hvilken muskler mangler du? Legger og direkte trening på øvre del av ryggen vingene og trapz. Som du kanskje ser, så tar faktisk markløft og knebøy %80 av kroppen.

 

Slik ville jeg ha hatt det; Knebøy, markløft, benkpress, milltær press, stang roing.

 

 

1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.)

Stangroing, legger hvis du vil.

 

2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill?

Det funker å gjøre alle øvelense på en og samme dag. Blir kanskje litt tungt. Men gjør du dette 3 ganger i uken, så er det way overkill. Begynner å grøse av hvordan ryggen din hadde vært hvis du gjor 3x markløft i uken. :ermm:

Edited by Pijus

Share this post


Link to post

Fekk svar på stronglifts-forumet, og alle meinte det var way overkill og gjere dei øvelsane samme dag. Har uansett begynt på stronglifts-programmet, så ingen fare med det her lenger :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...