Gå til innhold

Hvordan deaktivere "høyreklikk" på en nettside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å alle det å kryptere sideinformasjonen blir litt feil. Alt du gjør er å inkludere en ekkel liten javascript-snutt, som viser en stygg advarselboks hvis man høyreklikker på siden din. Dette er unødvendig, lite brukervennlig og bortkastet da det fortsatt er flere måter å få sett kildekoden på uten store problemer.

 

Hvorfor vil du skjule kildekoden din? Uansett hva man gjør for å skjule noe man har lagt ut på nettet, finnes det minst en måte å kopiere/stjele det på.

Lenke til kommentar

Jeg kan legge til at javascript som blokkerer høyreklikk vil i mange tilfeller også slå ut hvis den besøkende høyreklikker på en link for å f.eks. kopiere linken eller åpne i et nytt vindu/fane. Som jeg sa gjør det siden din lite brukervennlig, og er nok til at jeg aldri kommer tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er utruleg unødvendig, og gjer berre at du taper deg brukare. Kvifor vil du egentleg forhindre at nokon kan sjå kjelda? Det som har med sikkerheit og passord å gjere bør du kryptere eller nytte eit serverspråk som ikkje vises i kjeldekoda til uansett.

 

Å ikkje få høgreklikke minner meg så vagt om Piczo. Og Piczo assosierer eg med "fjortiss-sider". Det er ikkje noko ein bør gjere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...