Gå til innhold

Hva er det beste kreatine?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver du å gå opp i muskelmasse, må du ikke tenke på å gå ned i vekt. Husk at muskler veier mye mer enn fett, og at kroppen trenger tilstrekkelig med mat og diverse proteiner og vitaminer.

 

Har du tilgang til proteinshake, så er det lurt å ta det 1 1/2 time før trening og straks etter trening, i tillegg til normal kost. Husk at proteiner er musklenes byggeklosser, og at musklene brytes ned ved trening og bygges opp ved restitusjon.

Så protein er viktig (protein tar ca. 1 1/2 time for å nå musklene dine).

Lenke til kommentar

Prøver du å gå opp i muskelmasse, må du ikke tenke på å gå ned i vekt. Husk at muskler veier mye mer enn fett, og at kroppen trenger tilstrekkelig med mat og diverse proteiner og vitaminer.

 

Har du tilgang til proteinshake, så er det lurt å ta det 1 1/2 time før trening og straks etter trening, i tillegg til normal kost.  Husk at proteiner er musklenes byggeklosser, og at musklene brytes ned ved trening og bygges opp ved restitusjon.

Så protein er viktig (protein tar ca. 1 1/2 time for å nå musklene dine).

 

Det med når du skal ta proteinshaken er et omstridt tema. Drikker du shaken din så tidlig vil insulinnivåene du har når du begynner å trene være oppe i skyene. Selv drikker jeg min i garderoben før treninga. Tilgjengeligheten av aminosyrer vil da stige proposjonalt med nivåene av veksthormoner på grunn av treninga. Musklene skades under trening, men de brytes for all del ikke ned - under restitusjon repareres mikrotrauma som er påført og du sitter igjen med en sterkere muskel. Jeg vil anbefale å lese igjennom denne artikkelen, selv følger jeg dette for å bygge muskler samtidig som jeg holder fettprosenten i sjakk.

 

Det kreatinet du vil ha er "Kreatin monohydrat". Ting som Kre-alkalyn, krea-bolic og sånne "ph-stabile" produkter er bare markedsføring og gir deg ikke noen bedre resultater. Selv bruker jeg Crea FX som jeg kjøper på x-life for 79 kroner per 500 gram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...