Gå til innhold

kan denne overklokkest?


Anbefalte innlegg

dette er spesifikasjonene til datamaskinen min:

 

os: windows vista 64-bit sp2

cpu: intel core 2 duo

moderkort: intel p35/g33/g31 chipset

ram: 4.0gb micron technology dual-channel DDR2 @ 399mhz 6-6-6-18

skjermkort: ati radeon HD 4650

 

(vet at dataen sikkert er noe dritt, men det er her overklokking kommer inn ;) )

 

bare si ifra om dere trenger noe mer info om den, og venligst svar fort om den kan eller ikke kan overklokkest før jeg gjør det (vist den ikke kan det sliter jeg virkeligt :S)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett alle pc kan overklokkest så lenge det ikkje er sperre i bios. Trulig har du ikkje det. Men vet du kordan du OC?

 

Kva skal du overklokke pc får? Er det noko spesifikt? Trulig bør du lese litt om overklokking før du går ut på denne vegen. Spesielt med tanke på kjøling, varme, vcore osv.

 

Du bør skrive litt mer spesifisert om spec. Som produsent og nettop vilken Intel core 2 duo prossesor du har osv.

Lenke til kommentar

det er intel core 2 duo E7300

produsent er hp

jeg har lest hardwares overklokking for nybegynnere, men forstod ikkje den skitt av det, de snakket bare om "farene", hva man trenger og hva ting betyr, ikke hvordan man overklokker

jeg skal så klart overklokke den for gaming ;)

Lenke til kommentar

det er intel core 2 duo E7300

produsent er hp

jeg har lest hardwares overklokking for nybegynnere, men forstod ikkje den skitt av det,

 

Uttalelsen din tatt i betraktning og det at det er en merkepc får meg til å tenke at det er liten vits i, eller i hvertfall vanskelig for deg å klokke denne pcen. Biosen til disse merkepcene er sjelden gode for overklokking. Å klokke bare skjermkortet gir deg kanskje bare noen få fps ekstra.

 

Du gjør best ved å oppgradere skjermkotet ditt. Feks ATI 5770 til ca 1300,- eller 5850 til ca 2000,-

Endret av bjørn roger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...