Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med mus og tastaturdrivere


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har nettopp foretatt en oppgradering av butikkdatamaskinene på arbeidsplassen min (nærmere 50stk) og jeg har i den forbindelse støtt borti et merkelig problem. Jeg begynte med å installere alt av nødvendig programvare og drivere etc. på en harddisk, tok deretter image av den og har installert det på resten av de andre maskinene. Det fungerer helt fint, bortsett fra en ting. Jeg må ALLTID koble mus og tastatur til en fast usb-port. Da de forskjellige salgsstedene på arbeidsplassen min stadig blir flyttet rundt avhengig av arrangementer, blir det en del opp- og nedrigging av utstyr. Altså, når jeg får beskjed om å logge på maskinen, må jeg ha tastaturet i en bestemt usb-port for å i det hele tatt kunne taste inn brukernavn og passord. Når jeg har logget på maskinen, kan jeg plugge tastaturet ut og ta det i hvilken som helst annen port og driveren vil installeres. Starter jeg den på nytt, får jeg samme problemet igjen. Noen som har noen forslag til løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at hvis du lar maskinene stå i et par minutter på login så kommer mus og tastatur av seg selv (automatisk/usynlig driverinstallering). Iallefall fungerer det slik her på huset. :)

 

Alternativt kan du jo skaffe et par usb-til-ps2 adaptere og koble via de portene, hvis maskinen har ps2-porter.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Jeg tipper at hvis du lar maskinene stå i et par minutter på login så kommer mus og tastatur av seg selv (automatisk/usynlig driverinstallering). Iallefall fungerer det slik her på huset. :)

 

Alternativt kan du jo skaffe et par usb-til-ps2 adaptere og koble via de portene, hvis maskinen har ps2-porter.

 

Maskinene har ikke ps2-porter, kun usb.

 

Har forsøkt å vente en stund, men mulig jeg ikke er tålmodig nok?

Uansett er det jo ganske kjedelig å måtte vente minutter hver gang man skal starte opp maskinen

Lenke til kommentar

Heh Dell Optiplex ja.

Har vært borti det samme trøbbelet i jobb sammenheng (Med 200+ maskiner...) og da viste det seg at det var forskjellige versjoner av samme type tastaturer og mus 0.o (Rev. A00 og A01) Noe som XP taklet dårlig uten mye tenketid pga "Ny hardware" og vil heller bruke USB composite Device drivere...

Løste seg ved at vi først installerte windows og brukte deretter både mus og tastatur av begge versjoner i alle usb-portene.

Så lagde vi ghost-image fra dette og etter det ikke no problem.

 

Ganske irriterende at Dell ikke har tatt noe høyde for dette ei heller lagt ut noe informasjon så vidt jeg vet

Endret av Phido78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...