Gå til innhold

Rekord i Linux angrep - verre enn Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes også jeg leste en annen uavhengig rapport om dette, som faktisk viste at det over tid faktisk er billigere å bruke Windows serverene enn Linux, selv om førstegangskostnadene med Windows er mye høyere enn for Linux.

Slike rapporter er fullstendig ubrukelige. De som lager rapportene får en kontrakt av MS eller noen linux-partnere, og resultatet blir deretter. De er ikke der for å veilede forbrukeren, men for å fungere som avansert reklame... a la "According to *** group, linux is 4.14% more expensive than windows"

 

Husker ikke nøyaktig hvor, men tipper som en her sa at det har mest med at Linux krever mer kunnskap og muligens flere personer/eksperter til å vedlikeholde.

Det krever selvsagt kunnskap om linux for å drifte linux, og at man vet hva man driver med. Feks kan man nok konfigurere mer på detaljnivå i linux enn på windows, og det krever ofte mer kunnskap. Fordelen er at man ikke er prisgitt MS sine default valg mhp sikkerhet. Ulempen er at en ukyndig administrator kan f**cke opp sikkerheten ganske grundig... Etter min mening er windows langt bak linux når det gjelder fjernadministrering, så jeg tror ikke det kreves flere personer for å administrere linux i forhold til windows.

Lenke til kommentar

Min Linux-kunnskap er opparbeidet på et halvt år, uten noen form for opplæring. Det er ærlig talt ikke særlig vanskelig å lære seg å sikre Linux litt.

 

Men, så igjen - min box er nok ikke så sikker som den kunne ha vært. Selv om jeg har stengt alt utenom hva jeg bruker :roll:

 

En av de sterke sidene ved Linux er at du også har koselige folk som hjelper deg og kommer med nyttige tips til sikkerhet (i dette tilfellet).

 

La oss ikke miste dét! Er tross alt et av Linux sine fortrinn! (mao. ikke flame alle nybegynnerene, vi trenger dem)

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at de har begynt aa hacke gamle linux servere er at de har gaat lei av og hacke windows.

Det er ingen utfordring for dem.

Dermed soeker de nye ved og hacke gamle usikre linux servere.

 

Naken:*trallalalala*avataren*din*er*for*stor*trallalalala*kan*dere*nye*laere*snart*trallalalala*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...