Gå til innhold

Laptop til ca 15-20k hva anbefales


dwedel

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger en ny laptop til jobb bruk, har idag en HP 8510w som jeg har vært ytelsesmessig veldig fornøyd med, men vifta på den har begynt å bråke som ett uvær det siste året, blir sprø.

 

Siden dette er jobb bruk, så er mine prioriteringer:

1. Stillegående og må ha vPro teknologi

2. Rask (ser for meg i7 cpu el lignende)

3. Stor disk (min 500GB 7200rpm)

4. God batteritid (evt ekstrabatteri som kan løse dette).

5. Størrelse, bør ikke være for stor og tung, 14" bør holde, grafikk kort er ikke viktig.

 

Noen forslag? har kikket på HP Elitebook 8440 og Lenovo T410s...? andre muligheter?

 

Takker :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo har jeg særs dårlig erfaring med. Har hatt 3 stk (fått 2 av dem gjennom jobb - har altså ikke sadomasochistiske tendenser) og 2 av 3 har vært levert med feil. Ille nok i seg selv. Ennå verre blir det når man tar kontakt med Lenovo (we dont) Care. Denne gjengen ligner mer på en blanding av Fawlty Towers og fakturasvindlere enn en kundeserviceavdeling.

 

Hvis du er keen på en fulltids hobby bør Lenovo vurderes. Da får du hendene fulle med å få maskina til å virke, få Lenovo til å sende delene som ikke virker og å få Lenovo til å stoppe faktureringen av defekte deler.

 

Vil du derimot ha en laptop som skal gjøre noe for deg, og ikke omvendt; look elsewhere.

Lenke til kommentar

Lenovo har jeg særs dårlig erfaring med. Har hatt 3 stk (fått 2 av dem gjennom jobb - har altså ikke sadomasochistiske tendenser) og 2 av 3 har vært levert med feil. Ille nok i seg selv. Ennå verre blir det når man tar kontakt med Lenovo (we dont) Care. Denne gjengen ligner mer på en blanding av Fawlty Towers og fakturasvindlere enn en kundeserviceavdeling.

 

Hvis du er keen på en fulltids hobby bør Lenovo vurderes. Da får du hendene fulle med å få maskina til å virke, få Lenovo til å sende delene som ikke virker og å få Lenovo til å stoppe faktureringen av defekte deler.

 

Vil du derimot ha en laptop som skal gjøre noe for deg, og ikke omvendt; look elsewhere.

Til Jazztobakk. Her har du en liten statistikk over hvilke pc'r som hadde minst feil i andre kvartal 2009. Jeg anbefaler deg å ta en titt.Reliability report 2009 Også slenger jeg like gjerne med en stor undersøkelse fra PC world.. Technology's Most (and Least) Reliable Brands

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Til Jazztobakk. Her har du en liten statistikk over hvilke pc'r som hadde minst feil i andre kvartal 2009. Jeg anbefaler deg å ta en titt.Reliability report 2009 Også slenger jeg like gjerne med en stor undersøkelse fra PC world.. Technology's Most (and Least) Reliable Brands

 

Javel, så har jeg hatt uflaks med mine Lenovoer. Jeg mener likevel det er ganske relevant hvordan kundeservice og reklamasjon fungerer. Spesielt for en laptop, som er utsatt for røffere bruk enn en stasjonær PC. Over tid vil man ofte finne at man har bruk for kundestøtte.

Lenke til kommentar

Noen forslag? har kikket på HP Elitebook 8440 og Lenovo T410s...? andre muligheter?

Jeg var omtrent i samme situasjon, jeg endte til slutt på HP Elitebook 8440p (i7, 4GB, 500HD). Får den sikkert på mandag, kan gi deg en oppdatering når jeg har prøvd den litt.

 

Har du fått Elitebooken din? veldig interresert i å høre hva du syns :-)

Lenke til kommentar

Har du fått Elitebooken din? veldig interresert i å høre hva du syns :-)

Ser ut som leveringen ble utsatt til 5. mars :( Håper jeg kan gi deg en tilbakemelding over helgen!:)

 

Hvor har du bestilt din? Jeg har bestilt min på Komplett, så at MPX har leveringsdato den 18 mars.

 

Har også fått verifisert fra HP at alle maskinene har støtte for 8GB ram, er skrivefeil på hjemmesiden dems (og da også alle som selger denne laptopen).

 

Endte opp med core i-7 cpu og 500gb hd, blir vell muligens en oppgradering til SSD når de har blitt litt billigere :-)

Lenke til kommentar

Hvor har du bestilt din? Jeg har bestilt min på Komplett, så at MPX har leveringsdato den 18 mars.

 

Har også fått verifisert fra HP at alle maskinene har støtte for 8GB ram, er skrivefeil på hjemmesiden dems (og da også alle som selger denne laptopen).

 

Endte opp med core i-7 cpu og 500gb hd, blir vell muligens en oppgradering til SSD når de har blitt litt billigere :-)

Jobben har avtale med Atea. Jeg fikk samme melding i dag, 3. gang vi har fått utsatt leveringsdato :(

Så vi måtte bare bestille en annen... Så da ble det en Thinkpad T410 istedet for, oppgraderer med en gang til SSD.

 

skulle jeg blåst av såpass på min jobb pc så er det ingen tvil om at jeg skulle hatt en bærbar med to disker. 1 systemdisk som går på SSD og en lagringsdisk 500-1000 GB 7200 RPM.

Ganske enig, de 2.5" snurrediskene er ikke kjent for å være de kjappeste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...