Gå til innhold

Pc'en går på noen få sekunder før den slåes av.


Anbefalte innlegg

Har:

 

Epox 8RDA3+

XP1800

Twinmos 512 DDR ram.

 

Innstalerte vannkjøling til gpu og cpu. Setter i støpselet til pumpen og lar den gå litt før jeg starter maskinen, vifter ol. starter og det kommer noen tall i som raskt forsvinner i den firkantede greia til Epox som forklarer hva som er galt.

 

Maskinen går vel i ca 3 sekunder før den slår seg av.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resettet bios og prøve å skru litt mer på "plastikskruene" til plastikkpinnen som fester kjøleribben.

 

Fikk da startet maskinen, men som du trodde var temperaturen alt for høy: nesten 70 grader.

 

Har jeg festet kjøleribben til cpuen for dårlig? Må jeg skru veldig hardt?

 

Noe annet jeg kan gjøre eller som jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar

Brukte chims (noe sånt det heter) for første gang. Er det noen spesiell vei denne skal ligger, eller er det akkuratt det samme?

 

Jeg må innrømme at jeg er ganske usikker på hvordan jeg skal feste vannkjølingsribben, både til cpu og gpu.

 

Selv har jeg først satt plastikpinnene gjennom hullene og festet dem på den ene siden med en "plastiskmutter", og en tilsvarende "plastikmutter" på andre siden av hovedkortet, slik at disse stenger står oppover av seg selv. Over plastikmutterene på oversiden av hovedkortet satt jeg på fjærene, og oppå disse en liten plastikrunding dings som fulgte med.

Så satte jeg på kjølepasta (AS3) og satt dermed på ribben og satte på en plastikmutter på hver plastikpinne og skrudde så mye jeg kunen med hendene. :oops:

 

Bør vel kanskje bruke to tanger? Tror at jeg har skurdd hele pinnen istendfor kun mutteren når jeg har festet. Kan dette stemme?

 

Kjøleribben sitter fast, for jeg den rikker seg ikke ved å rikke på den.

 

Å feste kjøleribbe på 9500 kortet mitt var et helvete. Den sitter litt skevt fordi den var umulig å feste rett, men jeg regner med at den overlever. Denne ribben sitter ikke helt fast slik som cpu ribben, men gpu ribbe sitter langt ifra løst.

 

Har noen link til en guide el.? Kjøpte brukt, så fikk ikke med bruksannvisninger.

 

Evt noen som kan skrive en guide her?

 

Blir virkelig takknemlige om noen kan hjelpe meg. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...