Gå til innhold

Guide: 3D-TV – spørsmål og svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer HDMI 1.4 produkter som Recievere og lignende til å fungere på TVer med HDMI 1.3 inngang?

Det er et godt spørsmål. Jeg kan egentlig ikke forstå annet enn at dette må kunne gjøres bakoverkompatibelt. Det må jo ikke være sånn at du må bytte ut TV-en din bare fordi du kjøper deg en ny receiver.

 

Men i verste fall kan det bli slik at du ikke kan koble TV-en med HDMI 1.3 og receiveren med HDMI 1.4 sammen. Da kjører du i så fall en direkte kabel til TV-en fra enheter som BD-spillere og dekoderbokser, uten å gå innom receiveren.

 

En kinkig situasjon kan jo da være om man har en TV med HDMI 1.3, receiver med HDMI 1.4 og BD-spiller med HDMI 1.4. Hva kobler man i så fall hvor? :)

 

Men dette skal vi forske mer på!

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette for folk med briller? Det blir jo vanskelig å bruke et par briller over en annet par briller!

 

Jeg bruker briller og var på Avatar 3D med kona. Jeg var veldig misunnelig av alle de andre på kinosalen fordi jeg kunne ikke se en @#$%!! av 3D effektene, enten med eller uten de 3D brillene. Kanskje mine øyer eller den delen av hjernen som prosesserer bilder er ikke bra nok for å detektere de 3D effektene, men jeg husker at jeg kunne se 3D uten problem da jeg var liten på disse 3D filmene med rød og blå briller.

 

Etter det jeg pratet med hun om filmen var det en fantastisk opplevelse, for meg det var bare en film med en fin historie, nothing else :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan fungerer dette for folk med briller? Det blir jo vanskelig å bruke et par briller over en annet par briller!

 

Jeg bruker briller og var på Avatar 3D med kona. Jeg var veldig misunnelig av alle de andre på kinosalen fordi jeg kunne ikke se en @#$%!! av 3D effektene, enten med eller uten de 3D brillene. Kanskje mine øyer eller den delen av hjernen som prosesserer bilder er ikke bra nok for å detektere de 3D effektene, men jeg husker at jeg kunne se 3D uten problem da jeg var liten på disse 3D filmene med rød og blå briller.

Som tidligere nevnt kan du få til dette ved å gå til optikeren din og be om å få 3D-briller med styrke eller påklipsbare polariserte klarlinser.

 

Hvis ikke optikeren din vet hvordan dette fungerer, snakk med en annen.

 

For den løsningen som kalles for "aktiv 3D" som skal brukes i mange TV-apparater vil dette ikke hjelpe deg, og det er ulempen der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...