MrVilla Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Hei. Jeg har en csv fil der alle kolonner er adskilt med komma. f.eks johnny,snekker,oslo,2.5,overtid,bil erik,maler,bodø,0.5,normaltid,tog og så videre. Når jeg åpner denne filen i excel og benytter text to column funksjonen så går det helt fint bortsett fra at 2.5 blir til 02.mai istedenfor 2,5. jeg har excel på to maskiner hjemme og på den ene så blir det 02.mai og på den andre så blir det 2,5. Jeg har ingen ide om hvor forskjellen ligger og har sjekket det jeg kan av settings. Jeg har prøvd å formatere cellene på forhånd uten virkning skulle virkelig ønske at noen visste hva problemet var her. Takker for all hjelp. mitt ark består av ca 1000 linjer og det er utrolig slitsom å manuelt endre alt og det er ikke alltid jeg har den andre pc'en til rådighet. Begge pc'ene kjører samme versjon av excel.
Harald Staff Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Begge pc'ene kjører samme versjon av excel. og hvilken versjon er det ? Du kan siden Excel 2002 overstyre windows' desimalseparator fra komma til punktum (men hvor avhenger av versjon og språkversjon). Da unngår du dette problemet. Sett tilbake til komma etter operasjonen. HTH. Beste hilsen Harald
MrVilla Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Skrevet 23. februar 2010 Begge pc'ene kjører samme versjon av excel. og hvilken versjon er det ? Du kan siden Excel 2002 overstyre windows' desimalseparator fra komma til punktum (men hvor avhenger av versjon og språkversjon). Da unngår du dette problemet. Sett tilbake til komma etter operasjonen. HTH. Beste hilsen Harald Hei. Jeg benytter 2007 versjonen. Engelsk. Tror ikke jeg helt forsto hva du mente med overstyring. Hvordan gjør jeg dette?
Harald Staff Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Officeknapp > Excel options. Kategori Advanced. Fjern hake for "Use system separators" og sett punktum som desimalseparator. HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå