Gå til innhold

[Løst] PS3 lagger på LCD-tv i spilling...


Anbefalte innlegg

Fikk et Samsung LE40B535 i går og satt i gang med PS3 slim 120gb med en gang, full oppløsning 1080p - 1920x1080 60hz. Har koblet PS3en med en HDMI-103 kabel fra Deltaco.

 

Jeg starter opp "Indiana Jones - The original adventures" og storgleder meg over den store skjermen! Men så legger jeg merke til å bildet innimellom "lagger" eller altså bildet hakker litt. Dette skjer noen ganger mye, andre ganger lite.

 

Så prøver jeg "Assassin's Creed 2" og håper at det bare var Indiana Jones, men det skjer også der, ikke mye..men nok til å irritere spillingen.

 

Etter dette prøver jeg å sette ned oppløsningen, først 1080i og så 720p. 1080i var det samme, men med 720p virket det bedre en liten stund..så var det der igjen.

 

Ok, da skulle jeg prøve en vanlig dvd, og der var det ingen problemer.

 

Tilbake til PSN, bildet er upåklagelig og alt fungerer som det skal.

 

Til slutt prøvde jeg Fifa 10, som har maks oppløsning på 720p. Her merker jeg ingen lagging, heldigvis.

 

Hva kan problemet være? Er det HDMI-kabelen som er dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange spill har litt variabel framerate, det ville ikke kommer overraskende på meg på AC2 ihvertfall, Lego IJ hadde jeg forventet rimelig god framerate på.

 

Jeg vet at mange Samsung modeller har et "Game mode" på video for å redusere "input lag", du kan prøve det og se om det hjelper noe.

 

Men hvor lenge varer "hakking'en" ?? Er det bare et par frames her og der eller er det flere sekunder med dårlig oppdateringsfrekvens.

Lenke til kommentar

Eg kan skrive under på at AC2 lider av stygg hakking til tider, men dette er dårlig optimalisering fra utviklerene sin side. HDMI-kabelen din trenger du heller ikkje bekymre deg for. Ang. input-lag vil ikkje detta ha noe å si på fps`en din, men heller det at du opplever kontrollene som lite responsive.

 

Ett tips uansett er å slå av alle disse bildeoptimaliseringene skjermen din tilbyr, så er du ihvertfall sikret mot input-lag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har Samsung TV selv og opplever heldigvis ikke noe lignende selv, men har derimot en venn som lider av dette problemet. For han er det mest tydelig i Rock Band av alle spill. Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilken modell han hadde, men vi gikk igjennom menyen hans og slo av en rekke forskjellige funksjoner og til slutt ble vi kvitt hakkingen av bildet.

 

Nå hjelper kanskje ikke denne informasjonen deg direkte utenom at det faktisk er et problem på enkelte tv'er. Kanskje et kjapt google søk på din modell vil gi noe mer informasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...