Gå til innhold

Program for å rippe dvd til xvid, AC3 m/ekstern subtitle?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg et mediasenter og har derfor lyst til å legge alle mine lovlig kjøpte dvder inn på harddisk. Jeg har et program for å kopiere dvd til isofil på pc, men jeg kunne tenkt meg å rippe de til Xvid med AC3 lyd og undertekst. Har dere noen gode forslag på programmer som kan utføre jobben?

 

Jeg har prøvd AutoGK, men jeg fikk en feilmld når vobsub startet under AutoGK. Det gjorde at hele prossessen stoppet og ikke startet igjen før jeg trykket ok når jeg stod opp, og når jeg kom hjem fra jobb hadde jeg en avi fil med ødelagt tekstfil:(

 

PC:

Windows 7 x64

4Gb ram

nok HD plass:)

C2D7400

5770 skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset, har startet arbeidet med å rippe alle filmene mine til H.264/*.mkv filer. Bruker ca 5-6 timer på å konvertere en film og da har jeg valgt 2-pass uten turbo

 

Jeg har litt problemer med enkelte undertekster. Ofte er jeg nødt til å bruke MKVextract og MKVmerge for at VLC skal gjenkjenne underteksten. Bortsett fra det er programmet yppelig, det er godt å ha EN fil som inneholder film, lyd og tekst.

 

 

Forresten, det er også utrolig irriterende at handbrake ikke støtter *.iso. Jeg satt i 24timer for å rippe alle filmene mine til iso, og nå er jeg nødt til å ha tre dvd-stasjoner i daemon-tools for at queue'n ikke skal gå tom i løpet av natten:(

 

For all del, jeg er fonøyd med programmet. Jeg bare deler mine opplevelser med andre som kanskje leser posten på jakt etter det samme som jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...