Gå til innhold

tipshjelp til nytt hk for oc?


Anbefalte innlegg

HEi!

 

Hadde tengt meg nytt hovedkort jeg..

 

tankene flydde, og jeg kom til å huske at epox 8rda var et bra kort for oc..

 

tok en tur på prisguiden på hw.no, og der fant jeg et 8rd3+..

er sistnevnet et bedre oc kort en 8rda?

 

har også hørt mye bra om ett eller annet abit kort..

 

skal selvfølgelig klokke en amd.. xp2500..rammen skal være twinmos ddr400 winbond.. northpole powerpack på northbridge..

 

har noen tips eller erfaringer å dele med meg angående nevnte kort? eller anbefaliner til andre gode kort?

 

mvh. El_Diablo_21

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med modde på epox?

 

Voltmods, og lime på kjøleribber i hist og pist..

 

Hvorfor skal man lime på kjøleribber her og der? Der kjøleribbe både på soutbridge og northbridge. Disse holder lav temperatur også.

 

8RDA3+ er et glimrende klokkekort.

 

For det første så holder verken SB eller NB lav temp. SB er kanskje grei, men man må skifte ut goopen på NB fordi det bare er en tyggis klæsja på.

Også må man ha kjøleribber på frekvensgeneratorene (PLL) samt tilførselsregulatorene (MOSFET). Dette er nødvendig da det blir rimelig varmt når man klokker mye og øker volt.

Lenke til kommentar
Hva mener du med modde på epox?

 

Voltmods, og lime på kjøleribber i hist og pist..

 

Hvorfor skal man lime på kjøleribber her og der? Der kjøleribbe både på soutbridge og northbridge. Disse holder lav temperatur også.

 

8RDA3+ er et glimrende klokkekort.

 

For det første så holder verken SB eller NB lav temp. SB er kanskje grei, men man må skifte ut goopen på NB fordi det bare er en tyggis klæsja på.

Også må man ha kjøleribber på frekvensgeneratorene (PLL) samt tilførselsregulatorene (MOSFET). Dette er nødvendig da det blir rimelig varmt når man klokker mye og øker volt.

 

å dette må man ikke på abit kortet?

Lenke til kommentar
Hva mener du med modde på epox?

 

Voltmods, og lime på kjøleribber i hist og pist..

 

Hvorfor skal man lime på kjøleribber her og der? Der kjøleribbe både på soutbridge og northbridge. Disse holder lav temperatur også.

 

8RDA3+ er et glimrende klokkekort.

 

For det første så holder verken SB eller NB lav temp. SB er kanskje grei, men man må skifte ut goopen på NB fordi det bare er en tyggis klæsja på.

Også må man ha kjøleribber på frekvensgeneratorene (PLL) samt tilførselsregulatorene (MOSFET). Dette er nødvendig da det blir rimelig varmt når man klokker mye og øker volt.

 

å dette må man ikke på abit kortet?

 

Man kommer lenger med Abit'en uten noen form for mods. Mange på forumet her som kjører 220-225 FSB uten mods med Adit kortet.

Lenke til kommentar
hvilken mods må jeg ty til for å komme høyere da?

 

Har jo sagt det jo.. :x

Voltmods og påliming av kjøleribber!

 

er det da slik å forstå da, at abiten kommer høyere uten å mekke kjøleribber på alle mosfets og alle andre ting som avgir varme en det epoxet gjør, men at når du først har modda, så er epoxet bedre?

 

regner med det..

Lenke til kommentar
hvilken mods må jeg ty til for å komme høyere da?

 

Har jo sagt det jo.. :x

Voltmods og påliming av kjøleribber!

 

er det da slik å forstå da, at abiten kommer høyere uten å mekke kjøleribber på alle mosfets og alle andre ting som avgir varme en det epoxet gjør, men at når du først har modda, så er epoxet bedre?

 

regner med det..

 

Hvis de er modda er begge veldig bra. 250FSB og slikt... Har du tenkt til å modde på korte du kjøper, så kan du vel bare velge hvilke av de 2 du vil ha. Mulig Epox'en er bedre etter modding. Er ikke gelt sikker.

Lenke til kommentar
vel, uansett er abitet kjøpt, så.. skal se hvor langt jeg kommer med en xp2500 i vapochill, abitet, 2x 512mb twinmos 400 winbond og et gf4 ti4800 med heatpipe og atpå kjøling..

 

skal poste resultatene... :woot:  

 

(gleder meg..)

 

Ikke bli oppgitt hvis det stopper med FSB overklokking med den prosessoren. Er noen andre folk også som har hatt problemer med 333Mhz prosessore og nforce2 hovedkort.

Man må vel kutte en bro eller noe på CPU for å klokke smertefritt. Slå meg hvis jeg tar feil nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...