Gå til innhold

hvem her har størst annlegg tilkobla datan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spør meg, har ikke sjekket.. Tenkte jeg bare skulle nevne et skrive et lite innspill, mest retorisk.

 

Uansett, når jeg leser her nevnes det høytalere med 15" elementer og forsterkere på 1000W, ville bare understreke at folk prioriterer.

 

Min personlige oppfatning er at man går lei av bass og lydnivå etterhvert, mens lydkvalitet vil man alltid elske!

Lenke til kommentar
Ikke spør meg, har ikke sjekket.. Tenkte jeg bare skulle nevne et skrive et lite innspill, mest retorisk.

 

Uansett, når jeg leser her nevnes det høytalere med 15" elementer og forsterkere på 1000W, ville bare understreke at folk prioriterer.

 

Min personlige oppfatning er at man går lei av bass og lydnivå etterhvert, mens lydkvalitet vil man alltid elske!

Man blir aldri lei av "kvalitets bass". Men det skal selvfølgelig være balansert. Er ikke noe gøy når frekvenskurven ser ut som unnarennet i holmenkollen.

Lenke til kommentar

watt har absolutt ingenting å si, det er så misvisende at det er skummelt :p

 

men her er anlegget mitt:

 

Forsterker: Harman/Kardon AVR 5500

Høyttalere: Klipsch RF-3 Mk 2

DVD: Harman/Kardon DVD 21

CD: noe fra ES serien til Sony, har den ikke her.

 

+ hjemme mekka center og bakhøyttalere

Lenke til kommentar

Men hva hjelper det med bass hvis ikke mellomtone og diskant følger med? Bassen skal være intregrert, og lyden homogen.. Men her kommer jo smak og behag inn.

 

Når det gjelder kvalitetsbass så krever dette endel.. Store elementer trenger mye kraft fra forsterkeren, og det gjelder jo også an det følger med da og.

Lenke til kommentar
watt har absolutt ingenting å si, det er så misvisende at det er skummelt :p  

 

Det har du helt klart rett i! Effektforsterker min til 20000,- har oppgitt effekt på 2x100W, samme som billigutgaven (300 vs 300XS), men XSen min har nesten dobbel så stor strømforsyning.

 

Helt latterlig å se på noen spesifikasjoner.. "5x100W", men rett under står det foreksempel at maks forbruk er 300W. :lol:

Lenke til kommentar

Det har du helt klart rett i! Effektforsterker min til 20000,- har oppgitt effekt på 2x100W, samme som billigutgaven (300 vs 300XS), men XSen min har nesten dobbel så stor strømforsyning.

 

Helt latterlig å se på noen spesifikasjoner.. "5x100W", men rett under står det foreksempel at maks forbruk er 300W.  :lol:

 

den er litt morsom, kanskje forsterkeren "tryller" fram watt ? :)

Imponerende anlegg du har forresten!

Lenke til kommentar

Det har du helt klart rett i! Effektforsterker min til 20000,- har oppgitt effekt på 2x100W, samme som billigutgaven (300 vs 300XS), men XSen min har nesten dobbel så stor strømforsyning.

 

Helt latterlig å se på noen spesifikasjoner.. "5x100W", men rett under står det foreksempel at maks forbruk er 300W.  :lol:

 

den er litt morsom, kanskje forsterkeren "tryller" fram watt ? :)

 

Hehe.. Kjøp forsterker og få din egen kraftstasjon! :lol: Hadde jo vært noe i vinter med de ville strømprisene..

 

Imponerende anlegg du har forresten!

 

Takk! Har lagt mye penger i det, og er definitivt kjempefornøyd! Eneste som gjenstår nå er Densen B-400 Plus CD-spiller (13500,-) samt en ekstra Red Down signalkabel (3500,-).. Men det får vente! Nå blir det prosjektor.. *Ferdig med å skryte* Hehe :D

Lenke til kommentar

Effektforsterker min til 20000,- har oppgitt effekt på 2x100W, samme som billigutgaven (300 vs 300XS), men XSen min har nesten dobbel så stor strømforsyning.

Jeg tror nå begge leverer 2x100 watt jeg da. Men det sier bare noe om hvor høyt du kan spille. Med større trafo, blir strømforsyningen "stivere", den leverer mer stabil strøm og du får bedre lydkvalitet, spesielt ved høyt lydvolum.

Lenke til kommentar
det må være gøy med et sånt anlegg, en gang skal jeg sitte med noe tilsvarende og kose meg med en kopp kakao :)

Nå har du misforstått, audiofile personer drikker whiskey. Om det er for å glemme at de har brukt så mange penger på anlegget, eller for å oppdage alle de store forskjellene mellom kabler, får bli en annen sak. Kanskje det er for å kunne overleve all jazzen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...