Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera 2.0 sport, Mitsubishi Carisma (noen erfaringer)?


Anbefalte innlegg

Planlegger kjøp av bruktbil til max 100 000, og har vært litt interresert i denne bilen Nissan Primera 2.0 Sport. Er det noen som har noen erfaringer med denne bilen og om disse bilene er gode kjøp (generelt)?

 

Har sett litt på denne bilen Mitsubishi Carisma også men da må jeg skvise budsjettet bitte litte granne mer. Står mellom Nissan, Toyota og Mitsubishi merker fordi det er de vi har av forhandlere iforhold til reperasjon osv i nærheten. Toyota vet jeg har god kvalitet på bruktbiler, men utifra det jeg har sett til nå har ingen av de bilene som ligger i prisklassen truffet mer enn disse to jeg har linket til.

 

Bruksområde er frem og tilbake på jobb med diverse kjøring både langt og kort.

 

Synspunkter tas gjerne imot, man kjøper skjeldent bil siden det er så dyrt så kom med erfaringer. Jeg kommer jo til å ta naftest og prøvekjøre når jeg kommer så langt i prosessen.

 

Takk

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg forsåvidt veldig begrenset med erfaring, men en kompis av meg gikk til innkjøp av en identisk Primera som du linker til. Samme motor, ca samme årgang. Har hatt en kjøretur på rundt 10 mil med den, og jeg sitter igjen med et veldig godt førsteinntrykk.

 

Synes førermiljøet var veldig bra, gode seter og litt følelsen av at det er "bygd rundt deg" som sjåfør. I tillegg var motoren veldig brukbar. Sparket greit i fra. :)

 

Vedrørende byggekvalitet og vanlige feil på bilene må du derimot få svar fra andre, har lite informasjon her. Kun den lille kjøreturen jeg hadde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Carisma = :sleep:

 

Av disse to ville jeg valgt Primera'n (riktignok synes jeg at også den er ganske kjedelig), selv om de visstnok ruster en del, sjekk kanaler og bakskjerm.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Har kjørt mye Primera, og selv eid en Carisma som har rullet godt over 150.000 i mitt eie.

Carisma'en er en evighetsmaskin. Dette er en bil som jeg ikke bryr meg om, den skal bare ta meg fra A til B så viktigste på den er bare at den starter. Vasker den maks 4 ganger på ett år, her skifter jeg ikke olje bare etterfyller (tror det er 2 ganger jeg har skiftet filter siden jeg kjøpte den), kan godt starte den og gi full gass fra kald motor.. rett og slett en bruksbil jeg ikke har en eneste følelse til overs for! Enda jeg mishandler bilen sånn, så svikter den meg aldri! Den har startet hver morgen i alle år, uansett om det er 20 minus eller 20 varmegrader. Største kostnaden bilen har gitt meg var ett registerreim skifte, men det får du på alle biler så lenge du ikke har register kjede. Den bruker ikke bensin heller, bare lukter litt på tanken. 1.8 motoren jeg har er ikke sprek, men du greier 180 km/t etter mange, mange minutter. Fineste med den er at du greier å kjøre den på 0.55 pr/mil vist du kjører snilt!

 

Primera er også en veldig driftsikker bil, selv om de muligens ruster litt mer. Primera er allefall en bil som gir deg mer kjøreglede! Begge bilene er gode biler, men jeg ville valgt en Primera bare for at den gir deg mer glede av det å kjøre. Carisma'en, god som den enn er, er såpass kjedelig at den minste tur til butikken kan bringe frem selvmordstanker!

 

 

Lykke til med bilkjøpet! :)

Lenke til kommentar

Har kjørt mye Primera, og selv eid en Carisma som har rullet godt over 150.000 i mitt eie.

Carisma'en er en evighetsmaskin. Dette er en bil som jeg ikke bryr meg om, den skal bare ta meg fra A til B så viktigste på den er bare at den starter. Vasker den maks 4 ganger på ett år, her skifter jeg ikke olje bare etterfyller (tror det er 2 ganger jeg har skiftet filter siden jeg kjøpte den), kan godt starte den og gi full gass fra kald motor.. rett og slett en bruksbil jeg ikke har en eneste følelse til overs for! Enda jeg mishandler bilen sånn, så svikter den meg aldri! Den har startet hver morgen i alle år, uansett om det er 20 minus eller 20 varmegrader. Største kostnaden bilen har gitt meg var ett registerreim skifte, men det får du på alle biler så lenge du ikke har register kjede. Den bruker ikke bensin heller, bare lukter litt på tanken. 1.8 motoren jeg har er ikke sprek, men du greier 180 km/t etter mange, mange minutter. Fineste med den er at du greier å kjøre den på 0.55 pr/mil vist du kjører snilt!

 

Primera er også en veldig driftsikker bil, selv om de muligens ruster litt mer. Primera er allefall en bil som gir deg mer kjøreglede! Begge bilene er gode biler, men jeg ville valgt en Primera bare for at den gir deg mer glede av det å kjøre. Carisma'en, god som den enn er, er såpass kjedelig at den minste tur til butikken kan bringe frem selvmordstanker!

 

 

Lykke til med bilkjøpet! :)

 

 

Takker for alle svar jeg har fått.. Har fått tilbakemeldinger om at bilselgeren (forhandleren) overpriser mye de bilene de selger (Carismaen) og Primeraen fra en annen forhandler er solgt..

Skal prøvekjøre en Toyota Carina E XliS til helgen :)...

Lenke til kommentar

Beklager, men hvis du skal kjøpe en bil til rundt 50-60k kjøper du for all del ikke Carina 95 mod. Da kan du i hvert fall ikke være opptatt av kjøreegenskaper.

 

Kom deg ut på det private marked hvor prisene er mer akseptable. Så får du heller lete litt ekstra slik at du finner en godt vedlikeholdt, og sprekere bil enn Carina. :)

Lenke til kommentar

Kjøper lokalt fordi det er ofte det tryggeste, lokale Toyota forhandler fikk nettopp inn en Toyota Carina E 1995 modell til 55 000, skal prøvekjøre den til helga.

 

Fryktelig pris, kjip bil hvis det er std grå xli med liten motor, velutstyrte 2.0 Carina E er ikke så lette og finne, de fleste som kjøpte disse skulle ha det stusseligste de kunne finne hos Toyota.

 

Hvor mye har den gått?

Lenke til kommentar

Dem slo av prisen til 45-47 000 kr. E jo garanti, va lite galt med motoren, faktisk bare at den må justeres litt. Det skulle dem gjøre, samt at dem gav meg 4 nye vinterdekk. Bilen var strøken, den så nesten helt ny ut.. Tror det va en eldre herre som eide den før eller noe....

Lenke til kommentar

Som førstebil mener jeg Toyota er ett obvious valg. Den går og går helt til man har tjent nokk til en dyrere bil. Så Carinaen er gammel modell, men dem e slitesterke. Broren min hadde 89 modell helt til 2006, den gikk, men den bestod ikke EU-kontroll og den hadde gått 340 000 km. Hadde vært innvolvert i noe kræsj også, så dette er solide biler... Man kan si at man betaler for kvalitet som varer.... Bedre å betale litt ekstra på innkjøp av en solid bil, enn å måtte drege seg til mekanikere for reperasjon som kan gå way over verdien..

Lenke til kommentar

Mitsubishi og nissan går jo også evig. Generelt japsebiler går jo evig. Syns ikke at man skal velge toyota pga at de går evig, når mitsu også går evig.. Men det er nå min mening. Syns ikke akkurat at carina 3 til 47-49 000 er noe lurt valg, da det er sinnsykt overpriset. Men uansett, lykke til og kos deg med bilen :D Gode biler å kjøre, absolutt! Håper det ikke er noe gale med den og at du kjøper katta i sekken! Hørt mange skrekkhistorier desverre :p Gratulerer med ny bil, iallefall! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...