Gå til innhold

Overpowered våpen, ubalansert, hvilke?


Anbefalte innlegg

Hei. Vil bare dele min mening med dere og kanskje få høres deres mening tilbake.

 

Hvilke våpen synes dere er overpowered eller ubalansert? (Med begrunnelse)

 

Selv vil jeg nevne et par:

 

Scar-h(dreper på 2 skudd med SP, ikke stor recoil, får det allerede i lvl 8(!))

 

ACR (Null recoil? Dreper på så lite som 3 skudd med SP! og de to faktorene til sammen, da trengs det ikke mye til skill får å drepe)

 

G18-Akimbo( Verstingen.. Dette må jo være bedre enn alle våpner på close til mid-range på hel spillet, en helt syk fire rate, dreper på 2-3 skudd(testet ut i priv.match)og veldig lett kontrollerbar recoil)

 

Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Famas, trengs en eneste burst for å drepe, uten SP. samme gjelder M16.

M4, fire skudd uten SP, tre med. Liten recoil.

TAR, like mye damage som Scar, altså kun to skudd med SP, tre uten.

FAL er verstingen, to skudd for å drepe uten SP.

F2000, fire skudd uten SP.

AK47, enda en med lik damage som Scar, to skudd med SP, tre uten.

 

USP, tre skudd for å drepe uten SP, to med. Det er for veldig kort range, lengre avstander så trengs henholdsvis fire og tre.

 

Kunne ha kommet med fler også. Våpnene du nevnte var kanskje ikke så veldig overpowered allikevel. Det blir ikke riktig å kalle det ubalansert at et våpen dreper på to skudd, når flere kan gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Sniperne kan jo lett drepe på et skudd, to om du ikke treffer så bra. Hagler kan drepe på et skudd. LMG-ene har omtrent lik damage som assault rifle, men damage faller ikke over avstand med de. De har fler skudd i hvert magasin, men gjerne litt mer recoil. UMP har faktisk like stor/mer damage enn de fleste assault rifles. De andre SMG-ene er relativt like som de litt dårligere assault rifles.

 

Nå er det selvfølgelig mer enn bare damage som gjør om det er ubalansert, men de fleste våpen har sine styrker og svakheter som gjør det hele rimelig balansert.

 

Assault rifles har generelt veldig liten recoil i forhold til andre klasser, og det gjør dem lette å bruke. Er det noe som gjør dem ubalanserte, er det i så fall det imo.

 

Edit: Nå tenkte jeg generelt. På close range dreper akimbo/hagle ekstremt fort, og det er jo meningen. Noen akimbovåpen har kanskje litt mer range enn de burde ha, det er jeg usikker på, av den grunn at jeg ikke har møtt på mange med det, og ikke har testet det selv.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Her er min liste over OP våpen og en perk (PC)

 

G18 akimbo - Alt for accurate på mid-range. Med god magasinstørrelse, høy dødelighet og latterlig accuracy er den veldig OP.

 

UMP - SMG som er veldig effektiv på nært hold som den hør og bør, men også mer accurate enn de fleste assault rifles på langt hold. Trenger også en nerf i accuracy.

 

Noobtube - Kunne etter min mening trengt litt mer "klargjøring" før bruk slik at man ikke får noobs som løper rundt med de som primary weapon. Slik jeg ser det burde noobtuben fungert slik at det er mer et tillegg til våpenet som kan brukes for å fyre av på fiender bak dekning eller inne i hus. Med litt mer delay på avfyringen ville den fungert slik ville jeg tro.

 

ACR - Har som sagt tidligere i tråden ingen rekyl, god magasinstørrelse, grei skade og sammen med denne treffsikkerheten mangelen på rekyl gir blir det enda et OP våpen. Gi våpenet litt rekyl og det skulle være løst.

 

Kniv/Commando - Kniving i dette spillet er alt for lett. rekkevidden på kniven er for stor og med commando blir det en teleportering frem til offeret. Løsning burde være å halvere rekkevidden på vanlig kniv og gi commando dagens vanlige rekkevidde.

 

Ser egentlig ikke helt poenget med akimbo i spillet. Ok for vanlige pistoler, men når man ser folk som løper rundt med 2x Uzi så blir det bare teit etter min mening. Fjerner man akimbo på alt bortsett fra vanlige pistoler ville man gjort spillet bedre. Ser bare teit ut hvordan folk løper rundt med strake armer med 1887 i hver hånd. Minner om hvordan zombier stereotypt går med hendene foran seg.

 

Dette er ihvertfall de tingene jeg synes virkelig burde patches for å gjøre spillet bedre. Antallet skudd som trengs for å drepe synes jeg ikke har så mye å si, det som spiller en rolle er helheten av våpenet. Fal for eksempel dreper på få skudd, men det er ingen som kaller den OP.

Lenke til kommentar

Forsåvidt veldig enig i det du skriver "Den Polse"!

Syns Assault rifler er litt overlegne de fleste andre våpner, siden Assault våpner kan nesten brukes til alt. Hvis vi sammenligner en Spas-Grip med en Scar close-range så kan SPAS'en drepe han med Scar på et skudd, men hvis SPAS'en ikke dreper på det ene skuddet så er det lett for SCAR'en å skyte 2 skudd og drepe han med SPAS...

Altså Assault våpen er litt for gode i litt for mange ting...

Lenke til kommentar

Helt enig med 'Den Polse'. Men Assault Rifles er ikke så gode i for mange ting, selv om en del av de er insane i nærkamp. Men da er akimbo verre, for ikke å snakke om kniven, som 'Den Polse' nevner. Thermal er forsåvidt helt greit, men det er veldig irriterende på baner som f. eks. Highrise, Skidrow og Derail. Sistnevnte er jo "Snipers paradise", men det gjør egentlig ikke så mye.

 

Egentlig så utfyller veldig mye hverandre. En perk kan fort ta knekken på en annen, og vice versa. Samme med våpen, selv om det er en del som er mer OP enn andre.

Lenke til kommentar

De fleste assault rifles er etter min mening overpowered, men her er min "versting-liste":

M4 - lite recoil, for mye damage

ACR - NULL recoil

Famas og M16 - en burst dreper nesten uansett

FAL - one-shotter ofte i brystkassa og over = syk damage

WA2000 og M21 - one-shotter nesten like ofte som 50cal og Intervention.

Scar - syk damage, lite recoil

 

Og for å klage litt mer, commando er ufattelig dumt.

Lenke til kommentar

Her blir jo faktisk hver eneste assault rifle nevnt. Jeg syns ikke at M16 fortjener status som "overpowered" pga fire raten dens. Ja, en eller to burster er kanskje alt som skal til, men så funker det samtidig dårlige med "spray n' pray", noe som er mye enklere å få til med en Tar f. eks. En Scar gir mye damage, men er samtidig også litt treg og har lite magasin.

Lenke til kommentar

Kommentar til FN FAL/SCAR-H: Disse er ikke en Assault Rifle, men en Battle Rifle, og er derfor i kaliber 7.62x51 istedetfor 5.56x45. (dette i virkeligheten). (random Trivia: FN FAL er i bunn og grunn en G3, bare bygd av FN istedetfor H&K)

 

Forsøket på Nerfing her er semiauto på FAL og høy skuddtakt/lite magasin på SCAR-H (Noe som faktisk OP'er den i CQB)

 

Det er derfor ikke så rart at disse to dreper raskere, da prosjektilet de skyter er en del større enn M4/M16/de andre, faktisk er 7.62x51 det samme som følgende andre våpen i spillet bruker:

Snipere: WA2000, M21

LMGs: Alle.

 

Derfor er det faktisk mer realistisk at disse dreper kjappere. Lik det eller ei.

7.62 vs 5.56 på Wiki (bilde)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...