Jump to content
Sign in to follow this  
Hxn

Problemer SonyEricsson Aino U10i

For de som eier en SonyEricsson Aino U10i  

13 members have voted

  1. 1. Jeg opplever

    • ..ingen problemer med min Aino
      1
    • ..små problemer med min aino
      1
    • ..store problemer med min Aino
      11


Recommended Posts

Jeg oppdaget problemer med min SonyEricsson Aino U10i første dag. Touchskjermen låste seg ofte og sluttet å virke, noe som krevde en restart. Jeg antok at en softwareupdate ville kurere problemet, og utsatte dermed å gjøre noe med mobilen inntil videre.

 

Etter den lenge etterlengtete software/firmware updaten så sluttet touchskjermen å virked. Den virka rett og slett ikke i det hele tatt.

 

Nå har jeg hatt en forferdelig styr for å få min mobil reparert. Mobilen har vært inne til reparasjon i 1 mnd, hvor det opplyses at de venter på deler. Når jeg snakket med SonyEricsson i Norge sa de at de ikke hadde hørt om problemet. Det VAR INGEN PROBLEM med Aino. Så dette måtte være en tilfeldig feil som hadde rammet min mobil.

 

Men så ringte jeg MCare som er hovedverksted for sonyericsson i norge. Personen jeg snakket med i telefonen kunne ikke slå opp i servicetilstanden på mobilen min, siden mobilen var levert inn via en forhandler. Da jeg sa at det var en sonyericsson, så spurte hun om "er det en U10i"? Når jeg svarte ja, og spurte om de hadde tilsvarende problemer som meg så sa hun at de hadde fryktelig mange U10i (Aino) liggende i påvente av deler til reparasjon. Hun sa også at hele det første partiet med Aino som ble sendt til norge hadde denne feilen, altså tydeligvis en produksjonsfeil.

 

SonyEricsson kan rett og slett ikke IKKE vite hvordan tilstanden er med Aino. De lyver altså pr telefon.

 

Chess er en helt forferdelig forhandler, og på grunn av dårlig kundeservice i denne saken har jeg byttet til telenor. Jeg kommer ikke til å angre på dette, og anbefaler også andre personer å bytte fra Chess. De få ekstra kronene jeg må betale som kunde hos telenor veier opp for den tryggheten og kundeservicen som jeg da mottar. HOLD DERE UNNA CHESS!!!

 

Så et spørsmål: Vet dere av problemer med Aino?

Edited by ikkeaino

Share this post


Link to post

Jeg oppdaget problemer med min SonyEricsson Aino U10i første dag. Touchskjermen låste seg ofte og sluttet å virke, noe som krevde en restart. Jeg antok at en softwareupdate ville kurere problemet, og utsatte dermed å gjøre noe med mobilen inntil videre.

 

Etter den lenge etterlengtete software/firmware updaten så sluttet touchskjermen å virked. Den virka rett og slett ikke i det hele tatt.

 

Nå har jeg hatt en forferdelig styr for å få min mobil reparert. Mobilen har vært inne til reparasjon i 1 mnd, hvor det opplyses at de venter på deler. Når jeg snakket med SonyEricsson i Norge sa de at de ikke hadde hørt om problemet. Det VAR INGEN PROBLEM med Aino. Så dette måtte være en tilfeldig feil som hadde rammet min mobil.

 

Men så ringte jeg MCare som er hovedverksted for sonyericsson i norge. Personen jeg snakket med i telefonen kunne ikke slå opp i servicetilstanden på mobilen min, siden mobilen var levert inn via en forhandler. Da jeg sa at det var en sonyericsson, så spurte hun om "er det en U10i"? Når jeg svarte ja, og spurte om de hadde tilsvarende problemer som meg så sa hun at de hadde fryktelig mange U10i (Aino) liggende i påvente av deler til reparasjon. Hun sa også at hele det første partiet med Aino som ble sendt til norge hadde denne feilen, altså tydeligvis en produksjonsfeil.

 

SonyEricsson kan rett og slett ikke IKKE vite hvordan tilstanden er med Aino. De lyver altså pr telefon.

 

Chess er en helt forferdelig forhandler, og på grunn av dårlig kundeservice i denne saken har jeg byttet til telenor. Jeg kommer ikke til å angre på dette, og anbefaler også andre personer å bytte fra Chess. De få ekstra kronene jeg må betale som kunde hos telenor veier opp for den tryggheten og kundeservicen som jeg da mottar. HOLD DERE UNNA CHESS!!!

 

Så et spørsmål: Vet dere av problemer med Aino?

 

 

 

Hm.. Har selv identiske problemer med min mobil. Den lokale El butikken skratter bare og svarer med "hvilke mobiler som ikke har feil...?" Er dette måten å behandle kundene sine på?

Og benekter selvfølgelig at U10i har spesifikke problemer.

Har hatt mobilen i toppen halvannen måned etter at jeg kjøpte den i november 2009 og til nå.

 

Da jeg nå for 3 gang leverte den inn så ville jeg først bytte den i en annen mobil, og snakket om U1i. Men etter at det gikk opp for meg to dager senere at jeg ville få samme mobil tilbake så gikk jeg rett til butikken og sa at jeg skulle heve kjøpet på mobilen. Og selvfølgelig var dette ikke godtatt av butikken og sa til meg at jeg ikke hadde noe krav til det, men jeg kunne jo søke om det...

Skjønner nå at butikken ikke er interessert i å ta vare på kundene sine. Man får jo også til svars at de kan selvfølgelig hjelpe sine kunder med en liten sjekk av nyinnkjøpte varer, mot betaling selvfølgelig.

Tror nok mottoet deres er, "Service klart, til du/dere har handlet og kommet dere vekk her i fra..."

Share this post


Link to post

Jeg er helt enig!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg ny mobil. Valget sto mellom Aino og w995, og det endte heldigvis på w995. Og jeg er kjempeglad for det.

 

Jeg sendte mail til både SonyEricsson og Elkjøp for å høre om det var et tilfelle at det var skjermproblemer med Aino, og de svarte at de aldri hadde hørt noe om dette. Fader ( har lyst til å banne) hvor irritert jeg blir når dem lyver slik til kundene sine. Jeg blir så innfari irritert på dem!!!

Share this post


Link to post

Har nettopp kjøpt meg ny mobil, hvor valget sto mellom Aino og w995, og det endte heldigvis på w995.

 

Før jeg kjøpte, undersøkte jeg litt rundt på Aino som jeg egentlig ville ha, men jeg fant ut at det var så mange problemer med skjermen. Jeg sendte mail til Sony ericsson og Elkjøp for å høre om dette var tilfelle, og de svarte at de aldri hadde hørt om dette. Fader (har lyst til å banne) hvor irritert jeg blir når dem lyver slik til kundene sine. De er helt håpløse!

Share this post


Link to post

Har nettopp kjøpt meg ny mobil, hvor valget sto mellom Aino og w995, og det endte heldigvis på w995.

 

Før jeg kjøpte, undersøkte jeg litt rundt på Aino som jeg egentlig ville ha, men jeg fant ut at det var så mange problemer med skjermen. Jeg sendte mail til Sony ericsson og Elkjøp for å høre om dette var tilfelle, og de svarte at de aldri hadde hørt om dette. Fader (har lyst til å banne) hvor irritert jeg blir når dem lyver slik til kundene sine. De er helt håpløse!

 

Det er vel heller snakk om uvitenhet heller enn løgn. Dessuten, hadde du tatt deg tid å lese hele posten, så kan du se at dette kun gjaldt det første partiet som kom til Norge, og mest sannsynlig ikke alle, så at Elkjøp ikke har hørt om problemet, er vel ikke så rart. Det er vel rett og slett snakk om en dårlig skjerm fra en av underleverandørene, som nå blir byttet ut med en ny skjerm som ikke har denne ustabiliteten. Aino er en kongetelefon som jeg helt klart anbefaler.

Share this post


Link to post

Har nettopp kjøpt meg ny mobil, hvor valget sto mellom Aino og w995, og det endte heldigvis på w995.

 

Før jeg kjøpte, undersøkte jeg litt rundt på Aino som jeg egentlig ville ha, men jeg fant ut at det var så mange problemer med skjermen. Jeg sendte mail til Sony ericsson og Elkjøp for å høre om dette var tilfelle, og de svarte at de aldri hadde hørt om dette. Fader (har lyst til å banne) hvor irritert jeg blir når dem lyver slik til kundene sine. De er helt håpløse!

 

Det er vel heller snakk om uvitenhet heller enn løgn. Dessuten, hadde du tatt deg tid å lese hele posten, så kan du se at dette kun gjaldt det første partiet som kom til Norge, og mest sannsynlig ikke alle, så at Elkjøp ikke har hørt om problemet, er vel ikke så rart. Det er vel rett og slett snakk om en dårlig skjerm fra en av underleverandørene, som nå blir byttet ut med en ny skjerm som ikke har denne ustabiliteten. Aino er en kongetelefon som jeg helt klart anbefaler.

 

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Share this post


Link to post

Sikkert en tidligere ansatt i en el butikk som ikke er oppdatert på produktene og ikke fornøyd med meningene til forbrukerne :!:

 

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

Share this post


Link to post

 

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

 

Ja du får tro hva du vil. Men at du kommer med påstander som er direkte feil, og forsvarer ditt valg med å rakke ned på en telefon du ikke vet noe som helst om, synes jeg fortjener en kommentar eller to.

Edited by poe

Share this post


Link to post

Sikkert en tidligere ansatt i en el butikk som ikke er oppdatert på produktene og ikke fornøyd med meningene til forbrukerne laugh.gif

 

Tja, det er vel jeg som er oppdatert, hvis man gidder å lese første post, og samtidig lese hele posten. Men du har vel kanskje en Aino fra første parti? Jeg har heller ikke det, men i husstanden finnes det en slik en, så jeg vet hva jeg snakker om.

Share this post


Link to post

 

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

 

Ja du får tro hva du vil. Men at du kommer med påstander som er direkte feil, og forsvarer ditt valg med å rakke ned på en telefon du ikke vet noe som helst om, synes jeg fortjener en kommentar eller to.

 

For det første er ikke målet mitt å rakke ned på noen telefoner.

For det andre kan du ikke si at jeg ikke vet noe om Aino, fordi det vet jeg. Jeg har en venn som nettopp har sendt sin Aino inn på reperasjon for 2. gang. Begge gangene på grunn av skjermen. Nå er jeg ikke interesert i å krangle mer med deg!

Share this post


Link to post

Sikkert en tidligere ansatt i en el butikk som ikke er oppdatert på produktene og ikke fornøyd med meningene til forbrukerne laugh.gif

 

Tja, det er vel jeg som er oppdatert, hvis man gidder å lese første post, og samtidig lese hele posten. Men du har vel kanskje en Aino fra første parti? Jeg har heller ikke det, men i husstanden finnes det en slik en, så jeg vet hva jeg snakker om.

 

 

I marketsføring er det nok ingen som lyver.. Og har du, butikken og Sony Ericsson vært helt oppdatert på saken så har de selvfølgelig vist om feilene, om det er fra første eller siste parti. Men hvem er det som kan være så oppriktig å si akkurat det til en enkel sjel..? :innocent:

Per i dag har jeg aldri møtt på en selger som har vært såpass oppriktig på eventuelle feil. Og for ordens skyld, jeg var ikke av de første som kjøpte den.

Sånt blir det dårlig reklame av :thumbdown:

Edited by TeJe78

Share this post


Link to post

Jeg har hatt aino i ca 1,5 mnd nå. mobilen har funket perfekt og er fornøyd med den. Helt til i går. Et eller annet gjør at lyden slår seg av når noen ringer til meg. På skjermen står det bare lyd slått av, akkurat det sammen som hvis man drar den røde pilen bare en vei ve motagelse av annrop. Har gått grundig gjennom innstilingene for å sjekke om det er noe jeg selv har endret på, men kan ikke se at jeg har endret instillingene. Er det noen som har hatt samme problemet?

Share this post


Link to post

Jeg har hatt aino i ca 1,5 mnd nå. mobilen har funket perfekt og er fornøyd med den. Helt til i går. Et eller annet gjør at lyden slår seg av når noen ringer til meg. På skjermen står det bare lyd slått av, akkurat det sammen som hvis man drar den røde pilen bare en vei ve motagelse av annrop. Har gått grundig gjennom innstilingene for å sjekke om det er noe jeg selv har endret på, men kan ikke se at jeg har endret instillingene. Er det noen som har hatt samme problemet?

 

Det kan hende du blir borti en av volumtastene mens noen ringer deg. Da skrur lyden seg av.

 

Hvis dette ikke er tilfellet, kan det hende problemet løser seg ved en programoppdatering. Uansett om du har den nyeste programvaren, kan du prøve å installere denne på nytt. Har hatt et problem med min w995, og installerte programvaren på nytt, å nå funker den strålende.

 

Ta en titt på www.sonyericsson.com/updateservice

 

PS: Husk å sikkerhetskopiere først. Du vil få nærmere info underveis

Share this post


Link to post

 

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

 

Ja du får tro hva du vil. Men at du kommer med påstander som er direkte feil, og forsvarer ditt valg med å rakke ned på en telefon du ikke vet noe som helst om, synes jeg fortjener en kommentar eller to.

 

 

Jeg stiller spørsmål med din troverdighet poe. Jobber du for SE?

I en diskusjon jeg hadde med deg var du svært avvisende til problemer på SE X1. Problemer det senere viste seg at de både var høyst reelle og svært utbredt. Nå ser jeg at du forsvarer X2 som også har en rekke kjente problemer og som rett og slett er en møkkatelefon og et halvferdig produkt.

 

Nå forsvarer du Aino med nebb og klør. Et produkt som også har kjente feil og mangler. Avviser du at disse telefonene har feil?

 

Anbefaler du at folk kjøper X1, X2 og Aino?

 

Og hvilken rolle har du i SE?

Share this post


Link to post

Etter tidligere heftige diskusjoner med Poe så kan jeg vel si såpass at han ikke er i bransjen i det hele tatt. Men jeg bare lurer på hvem Martin9 har sendt mail til når han sier at han har sendt mail til Sony Ericsson.

Share this post


Link to post

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

 

Ja du får tro hva du vil. Men at du kommer med påstander som er direkte feil, og forsvarer ditt valg med å rakke ned på en telefon du ikke vet noe som helst om, synes jeg fortjener en kommentar eller to.

 

 

Jeg stiller spørsmål med din troverdighet poe. Jobber du for SE?

I en diskusjon jeg hadde med deg var du svært avvisende til problemer på SE X1. Problemer det senere viste seg at de både var høyst reelle og svært utbredt. Nå ser jeg at du forsvarer X2 som også har en rekke kjente problemer og som rett og slett er en møkkatelefon og et halvferdig produkt.

 

Nå forsvarer du Aino med nebb og klør. Et produkt som også har kjente feil og mangler. Avviser du at disse telefonene har feil?

 

Anbefaler du at folk kjøper X1, X2 og Aino?

 

Og hvilken rolle har du i SE?

 

Hvilke kjente feil har den Aino som selges i butikken nå?

Hvilke kjente feil har X2 med siste FW versjon?

Du snakker som om du skulle vite noe om det, men som Audun, så avslører du at du total mangel på kunnskap.

Share this post


Link to post

Hvorfor er det slik at uansett hva jeg sier, så skal alltid du blande deg inn å komme med slike kommentarer?

Ja, vet du hva? Det tror jeg også!

 

Ja du får tro hva du vil. Men at du kommer med påstander som er direkte feil, og forsvarer ditt valg med å rakke ned på en telefon du ikke vet noe som helst om, synes jeg fortjener en kommentar eller to.

 

 

Jeg stiller spørsmål med din troverdighet poe. Jobber du for SE?

I en diskusjon jeg hadde med deg var du svært avvisende til problemer på SE X1. Problemer det senere viste seg at de både var høyst reelle og svært utbredt. Nå ser jeg at du forsvarer X2 som også har en rekke kjente problemer og som rett og slett er en møkkatelefon og et halvferdig produkt.

 

Nå forsvarer du Aino med nebb og klør. Et produkt som også har kjente feil og mangler. Avviser du at disse telefonene har feil?

 

Anbefaler du at folk kjøper X1, X2 og Aino?

 

Og hvilken rolle har du i SE?

 

Hvilke kjente feil har den Aino som selges i butikken nå?

Hvilke kjente feil har X2 med siste FW versjon?

Du snakker som om du skulle vite noe om det, men som Audun, så avslører du at du total mangel på kunnskap.

 

 

Total mangel på kunnskap. Javel. Den kommentaren får stå for din regning.

 

SE har innrømmet at Aino har software og skjermproblemer. Hvis du nekter å tro meg så er det bare å google saken. Det er helt meningsløst å henge på "som selges i butikken nå". Problemet er at SE sender ut produkter på markedet som ikke holder mål. De sender ut halvfabrikater som har mangelfull hardware og eller software. Kundene begynner å bli dritlei dette. Trofaste kunder (som meg) har fått nok og forlater SE. Noe salgstallene er klare beviser på.

 

Jeg synes du er en ufin fyr og spør igjen: hvilken forbindelse har du til SE?

 

Jeg kan ikke tenke meg at du sitter å forsvarer sekunda produkter bare for moro skyld?

Share this post


Link to post

Så da regner jeg med at Auditman kan fortelle meg hvilke kjente feil X2 har med siste SW.

 

Er du treg eller kverulerer du?

Les hva jeg skriver!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...