Gå til innhold

ER Koolance bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aften

 

Jeg er iaf nøyd med min Koolance pc2-c (ja den lille...)

Originale kjølere på "chipset" / gfx + en swiftech 372 på cpu

Funker det :D

Aldri prøv waterchill så kan ikke uttale meg om det

Men har vanskelig for å tro at waterchill kan hamle opp med koolance + at microplex selger ut koolance 601 til 1995,-kr , er vel ikke mye dyrere enn waterchill

 

/jan

Lenke til kommentar
Nei, EXOS er mye bedre enn WaterChill noen gang kommer til å bli. Men EXOS er et eksternt sett, da.. og da har Temp. inne i kassa di ingenting å si for raddisen.

 

Har du noen gang sett Exos mot Wc?

 

Exos - medium ytelse og dyrt

+ Eksternt med mye muligheter. ingen casemodding trengs.

 

WC - Medium ytesel, må modde case som regel.

+ Bra sett for pengene, grei ytselse i forhold til prisen. greie plasserings muligheter.

 

Intil man har testet disse opp mot hverandre kan man nesten ikke si at Exos er best :)

Og etter de tester som Exos har vist, er ikke settet noe spes bedre eller dårligere?

 

-P-

Lenke til kommentar
Nei, EXOS er mye bedre enn WaterChill noen gang kommer til å bli. Men EXOS er et eksternt sett, da.. og da har Temp. inne i kassa di ingenting å si for raddisen.

 

Har du noen gang sett Exos mot Wc?

 

Exos - medium ytelse og dyrt

+ Eksternt med mye muligheter. ingen casemodding trengs.

 

WC - Medium ytesel, må modde case som regel.

+ Bra sett for pengene, grei ytselse i forhold til prisen. greie plasserings muligheter.

 

Intil man har testet disse opp mot hverandre kan man nesten ikke si at Exos er best :)

Og etter de tester som Exos har vist, er ikke settet noe spes bedre eller dårligere?

 

-P-

 

Som jeg kan se på Overclockers.com har EXOS mye lavere C/W verdi iallefall.

Uansett vil man _nesten_ alltid få bedre resultater når radiatoren er plassert utenfor kabinettet. Da får radiatoren mye kaldere luft. :p

Lenke til kommentar

er det ingen som klarer å sette vannkjølinga innenfor kabinettets 4 vegger? (6 hvis du tar med toppen og bunnen)

det må jo være ekstremt upraktisk å drive å drasse rundt på en pc med separat kjølesystem. jeg tenker da i LAN sammenheng.

 

skjerpings gutter (og jenter) få kjølinga inni pc'en nå. hvis du ikke klarer det så må du bare ha et stårre kabinett. et servertower fra noisecontrol burde romme det meste av kjøling og pc per dags dato.

 

nc2019 er vel den største??

Lenke til kommentar
er det ingen som klarer å sette vannkjølinga innenfor kabinettets 4 vegger? (6 hvis du tar med toppen og bunnen)

det må jo være ekstremt upraktisk å drive å drasse rundt på en pc med separat kjølesystem. jeg tenker da i LAN sammenheng.  

 

skjerpings gutter (og jenter) få kjølinga inni pc'en nå. hvis du ikke klarer det så må du bare ha et stårre kabinett. et servertower fra noisecontrol burde romme det meste av kjøling og pc per dags dato.  

 

nc2019 er vel den største??

 

Det er jo ikke noe prob å få kjølinga inne i kassa da.. men tmp blir bdre hvis radiatoren f.eks henger foran en airconditioner eller ut vinduet på vinteren. :p

Lenke til kommentar

Har koolance 601, det er greit nok, greit å modifisere vifter osv, "pent" :-? og rimelig. LIkevel føler jeg at det for meg har vært en praktisk "nybegynner" løsning, ikke misforstå, jeg er veldig fornøyd til mitt bruk, men "die hard overklokkere" :smile: bør bygge egne sett med større slangediameter, stillegående 120mm vifter på radiatoren, vanvittige kjøleblokker osv :D .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...