Gå til innhold

Vil begynne på treningsstudio


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har sett på strongliftsprogrammet og det ser veldig bra ut. Vil derfor begynne på treningsstudio men er litt skremt for hvordan det vil gå, har nemlig aldri vært der før :ermm: Kommer sikkert til å se helt fortapt ut med alle apparatene og vektene og sånn, i tillegg vil jeg føle at alle "ser" på nybegynneren som kommer... Noen som har noen tips?

 

Gutt 20 forresten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du har fått svar over her.

Jeg mener at du burde få opp grunnstyrken først og trene på teknikkene før du går over til styrkeprogrammer.

Du må også lære om kost og prinsippene som sett/rep/deloading/RPE/ droppsett osv.

 

Det beste vil være å begynne med dette programmet og etter 6 uker så har du fått grunnstyrke samt teknikk i baseøvelsene.

Så kan du evt kjøre det igjen om du er usikker på teknikkene.

 

Øvelsene finner du over alt.

Youtube kan være missvisende, men spør her inne.

TN har en fin øvelsesguide , siggen min (21/02/10) er mangelfull for dine øvelser, men det kommer)

Lenke til kommentar

Som oftest er det noen som arbeider på treningsstudioet som kan sette opp et treningsprogram til deg også. Få opp grunnstyrken først, som War ovenfor nevner :) Tren lett med mange reps i begynnelsen så vil du fort merke forskjell, øvelsene lærer man fort! Lykke til :)

Endret av bjornw7
Lenke til kommentar
Som oftest er det noen som arbeider på treningsstudioet som kan sette opp et treningsprogram til deg også
Jeg tørr nesten å påstå at i 99% av tilfellene vil man få noe dårlig av noen som ikke vet hva de gjør.

I noen av tilfellene har du kanskje rett, men de fleste ERFARNE på ett treningsstudio kan sette opp ett program til den som skal trene. Stoler iallefall på han som driver treningsstuidet og som satte opp program til meg. Var vinner av Sandefjord Open 2007 Bodybuilding Senior Herrer -80 kg. :)

Endret av bjornw7
Lenke til kommentar
Som oftest er det noen som arbeider på treningsstudioet som kan sette opp et treningsprogram til deg også

Jeg tørr nesten å påstå at i 99% av tilfellene vil man få noe dårlig av noen som ikke vet hva de gjør.

 

+1

 

De fleste som jobber der vet like mye som en 10 åring. Mange apperat øvelser, dårlig progresjon, høy-reps.. Uff..

Lenke til kommentar

Prøver bare å få frem at det finnes erfarne og flinke folk som arbeider på treningsstudio. Men som dere sier, det er nok flere uerfarne enn erfarne ;) I mitt tilfelle vil jeg si jeg trener på rett treningsstudio, fikk oppfølging gjennom alle øvelsene første og andre uke etter jeg begynnte, noe som fører til at jeg får rett teknikk på øvelsene og ikke får skader jeg kan slite med resten av livet :)

Endret av bjornw7
Lenke til kommentar

Det finnes mange flinke i Norge og disse trener et sted og begynner man der så får man god hjelp.

Ha i bakhodet at bodybuildere er store tross av treningsprogrammet og ikke på grunn av.

Det er derfor man ikke må finne på å kopiere et program fra for eks Arnold.

For eks pga steroider.

 

Håper ditt program inneholder de viktigste prinsippene iallefall, uansett hvem man får det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...