Gå til innhold

Hjelp til å sette opp hvitt gulv til fotostudio


Anbefalte innlegg

Holder på med å leke med tanken på å sette opp et fotostudio. Dette skal være et hvitt studio, og lurer på i den sammenheng hva som fungerer best som underlag. Er det noen som har noen erfaringer / tips til en solid og enkel løsning for hva man kan bruke for å lage hvitt gulv til fotograferingen?

 

Har også lest litt om at pleksiglass kan gi en fin glossy effekt... Noen som har noen erfaringer her?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke du fikk så mange *gode* råd, å male gulvbelegg med bengalakk for eksempel er jo helt latterlig og det vil garantert flasse av.

 

Men du får jo PVC gulvbelegg som er helt hvitt, du kan jo vurdere det.

 

Ellers så ville jeg personlig brukt en passende bakgrunn (papir eller tøy) og latt den dekke den delen av gulvet som er synlig, da kan du jo variere farge og i tillegg bruke lyssetting og gel/filtre for å variere ytterligere.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du fikk så mange *gode* råd, å male gulvbelegg med bengalakk for eksempel er jo helt latterlig og det vil garantert flasse av.

Har faktisk ett slik golv i mitt studio og har vært der i 2år og har ikke flasset av i det hele tatt, men kanske spook sitt golv har flasset av som han sier, er kjempefornøyd med mitt golv

 

Nei, jeg har nok ikke et slikt gulv, men det høres merkelig ut om bengalakk malt på baksiden av pvc gulvbelegg skal være særlig slitesterkt. Men du har kanskje ikke særlig trafikk i studioet ditt? :whistle:

Lenke til kommentar

Vel, det hvite /glossy gylvet fra Ikea, hvis du mener platene du kan sette sammen, så bør man nok ligge unna. Jeg har hatt det, enormt med statisk elektrisitet!!!

 

Om man subber rundt i ullsokker og joggebukse kanskje. Har ikke merket at dette gulvet er noe mer "statisk" enn den trefargete laminaten fra Ikea som jeg har i stuen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...