Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjører for øyeblikket en apache2 server på en ubuntu kasse.

Det jeg vil oppnå er å referere til samt se på, la oss si filmsnutten /tmp/lolz.avi.

Tror dette kan oppnås ved å bruke (hvis dette er feil trenger jeg hjelp med en annen løsning)

<a=href"somethingsomething/tmp/lolz.avi">lolz.avi</a>

Problemet mitt akkurat nå er at jeg ikke vet hvordan den fullstendige lenket skal se ut i forhold til filsystemet til ubuntu. Mangler delen der det står "somethingsomething" om det var uklart.

Noen som vet hvordan denne linjen burde se ut?

-LC

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Måtte lese innlegget ditt en gang til.

Er du sikker på at tmp-mappen som innholder lolz.avi ligger i www-mappen (standard ligger denne i /var/www )? Hvis ikke, så må du flytte den dit, med mindre du definerer en annen www-sti i filen /etc/apache2/sites-available/default

isåfall blir linken din slik:

<a href="tmp/lolz.avi>lolz.avi<a/>

Endret av Asbjørn T.
Skrevet

Kris - Forklarte meg kanskje ikke godt nok. Jobber med serveren gjennom en ssh tunnel. Derfor ser det anderledes ut enn når du jobber i windows. Hvor du gjerne har C://tmp/lolz.avi.

Jeg ser kun root@minserver:/tmp# når jeg er inne i denne mappen. Og regner ikke med at jeg kan bruke dette innenfor href taggen.

Skrevet (endret)

OK, du må flytte filen du har jobbet med. Den skal selvfølgelig ikke ligge i /tmp mappen men i www mappen under var mappen.

Kommando for å flytte filer gjennom ssh er (bruk sudo hvis du ikke har tilgangsrettigheter til filen):

sudo mv lolz.avi ../var/www

Etter det, lager du filen som skal henvise til denne (den må også ligge i www-mappen (som igjen altså har stien /var/www som standard)

<a href="lolz.avi">Link til film<a/>

Endret av Asbjørn T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...