Jump to content
Sign in to follow this  
Feromon

Opptak til PHS

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nå søkt opptak til Politihøgskolen 2010 og lagt meg i hardtrening frem mot opptaket.

I den anledning har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på:

 

Er i dag:

24 år gammel

183 cm høy

Veier 79 kg.

Relativt slank men med antydning til en søt liten pondus

 

For de av dere som lurer finner dere kravene til de fysiske testene her

 

Det er nå ca 14 uker til opptaket.

Jeg ligger i dag ett stykke under kravet i både chins og benk, og selvfølgelig kondisjon.

Nå har jeg kjørt gjenom halve RYP grunnprogrammet og skal kjøre det ut for legge grunnlaget for videre trening. Jeg kjører også 3-4 økter i uka med intervalltrening ute i byen eller på tredemølla.

Passer på å få i meg godt med mat og bruker ca 70g proteinpulver på treningsdagene.

 

1. Hvordan er det best å trene for å øke styrken i disse øvelsene? 5x5?

 

2. Jeg ser at mange anbefaler å kjøre en 3-splitt, hvorav en dag med bryst. Men når jeg må øke styrken såpass heavy blir det ikke lite med bare 14 treninger på bryst frem til opptaket?

 

3. Jeg har gått til innkjøp av chining-stang hjemme. Hvordan bør jeg trene mest mulig effektivt her? Kjøre på opp til flere ganger dagen eller trene det sammen med resten av brystet 1 gang i uka?

 

Håper på ett par gode svar :)

Share this post


Link to post
Hei!

Jeg har nå søkt opptak til Politihøgskolen 2010 og lagt meg i hardtrening frem mot opptaket.

I den anledning har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på:

 

Er i dag:

24 år gammel

183 cm høy

Veier 79 kg.

Relativt slank men med antydning til en søt liten pondus

 

For de av dere som lurer finner dere kravene til de fysiske testene her

 

Det er nå ca 14 uker til opptaket.

Jeg ligger i dag ett stykke under kravet i både chins og benk, og selvfølgelig kondisjon.

Nå har jeg kjørt gjenom halve RYP grunnprogrammet og skal kjøre det ut for legge grunnlaget for videre trening. Jeg kjører også 3-4 økter i uka med intervalltrening ute i byen eller på tredemølla.

Passer på å få i meg godt med mat og bruker ca 70g proteinpulver på treningsdagene.

 

1. Hvordan er det best å trene for å øke styrken i disse øvelsene? 5x5?

 

2. Jeg ser at mange anbefaler å kjøre en 3-splitt, hvorav en dag med bryst. Men når jeg må øke styrken såpass heavy blir det ikke lite med bare 14 treninger på bryst frem til opptaket?

 

3. Jeg har gått til innkjøp av chining-stang hjemme. Hvordan bør jeg trene mest mulig effektivt her? Kjøre på opp til flere ganger dagen eller trene det sammen med resten av brystet 1 gang i uka?

 

Håper på ett par gode svar :)

 

 

Hei...

 

Kan prøve å gi noe generelle svar her. Hvis du gjennomfører RYP grunnprogrammet øker du nok allerede litt i styrke, men dette er et kombinert styrke/volumprogram... Men anbefaler uansett at du fullfører programmet, er selv på 5. uka nå..

For å øke i de to øvelsene benk og chins vil det som du sier sikkert hjelpe bra på styrken med et 5x5 program.

 

Uansett er det viktigste at du har progrejon og at du får i det nok mat! Du vil forresten også finne en god del programmer på nettet for å øke i benkpress.

 

Til sist kan det jo nevnes at når du trener chins er det ikke brystet, men ryggen (lats) du trener. Altså den delen av ryggen som gir kroppsbyggere "vinger". Det innvolverer også mye av armene i tillegg tiil ryggen, og det bør trenes i sammenheng med styrkeøktene forøvrig. Altså ikke tren et par separate chin-økter i tillegg til en vanlig styrkeøkt i løpet av en dag. Kroppen må ha hvile =)

 

Lykke til!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...