Gå til innhold

BK: Landskap ved Tromsø Lufthavn.


sofus71

Anbefalte innlegg

post-89110-1266243886_thumb.jpg

 

Bildet er satt sammen av tre eksponeringer.

Manuelt arbeid i Photoshop ved hjelp av masker.

Samt en del justeringer for og få det utrykket jeg var ute etter.

Ja det er en del farger som ikke er 100% naturtro men jeg selv liker litt kraft i bildene.

 

Nikon D90

Sigma 10-20mm

10mm

f/16

Iso 100

Endret av sofus71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som allerede nevnt er jo fargespillet her ganske fantastisk.

Men det første som slo meg og jeg la merke til er det smått illusjonistiske perspektivet når man ser nedover i bildet på siden av dammen.

 

Siden du har smeltet forskjellige eksponeringer blir det jo litt smak og behag, men jeg føler meg iallefall litt "lurt" når jeg ser at det ikke kan stemme at terrenget faktisk er slikt..

 

Men som du selv sier er dette satt sammen for å finne ditt uttrykk, så da er det vel greit :p

 

Liker bildet, men blir svimmel på en måte. Og kunne derfor ikke tenkt meg det hengende over min sofa. Kanskje om ting hadde sett naturlig ut :ermm:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene. :)

Det hadde ikke vært mulig i landskapsformat med vidvinkel. Det er mye bebyggelse rundt.

Pondus: Jeg vil vel ikke kalle dette et HDR bilde. Jeg har tatt deler av 3 forskjellige bilder og blandet de i sammen ved hjelp av lag og masker i photoshop.

Hadde jeg kjørt HDR prosesss av bilde i Photomatix så hadde det blitt et helt annet bilde.

Med litt rare farger på forgrunn og grøtete bølger.

Lenke til kommentar
Som allerede nevnt er jo fargespillet her ganske fantastisk.

Men det første som slo meg og jeg la merke til er det smått illusjonistiske perspektivet når man ser nedover i bildet på siden av dammen.

 

Siden du har smeltet forskjellige eksponeringer blir det jo litt smak og behag, men jeg føler meg iallefall litt "lurt" når jeg ser at det ikke kan stemme at terrenget faktisk er slikt..

 

Men som du selv sier er dette satt sammen for å finne ditt uttrykk, så da er det vel greit :p

 

Liker bildet, men blir svimmel på en måte. Og kunne derfor ikke tenkt meg det hengende over min sofa. Kanskje om ting hadde sett naturlig ut :ermm:

 

Takk!. :)

Setter stor pris på tilbakemeldingen din.

Skal ta meg tid en dag til å kritisere dine bilder.

 

Terrenget er faktisk slik.

Du blir litt lurt av vidvinkel effekten. Kamera er også kun 20 cm over bakken og dammen er ca 40cm lang i virkeligheten.

Bilder med ekstrem vidvinkel med så lavt perspektiv bli aldri "naturlig".

Jeg skal bestille plakat print av bilde. Skal ha det på kontoret mitt.

Må bare først rette opp maskeringen min på fjellene i bakgrunn. Har bommet litt det vises bare litt på web versjon men vises mye mer på 100% visning.

Endret av sofus71
Lenke til kommentar
Som allerede nevnt er jo fargespillet her ganske fantastisk.

Men det første som slo meg og jeg la merke til er det smått illusjonistiske perspektivet når man ser nedover i bildet på siden av dammen.

 

Siden du har smeltet forskjellige eksponeringer blir det jo litt smak og behag, men jeg føler meg iallefall litt "lurt" når jeg ser at det ikke kan stemme at terrenget faktisk er slikt..

 

Men som du selv sier er dette satt sammen for å finne ditt uttrykk, så da er det vel greit :p

 

Liker bildet, men blir svimmel på en måte. Og kunne derfor ikke tenkt meg det hengende over min sofa. Kanskje om ting hadde sett naturlig ut :ermm:

Vi kan jo med øynene se mange fler detaljer i lyse og mørke områder enn kameraet. Så hvorfor du føler deg lurt skjønner jeg ikke.. :/

Lenke til kommentar
Som allerede nevnt er jo fargespillet her ganske fantastisk.

Men det første som slo meg og jeg la merke til er det smått illusjonistiske perspektivet når man ser nedover i bildet på siden av dammen.

 

Siden du har smeltet forskjellige eksponeringer blir det jo litt smak og behag, men jeg føler meg iallefall litt "lurt" når jeg ser at det ikke kan stemme at terrenget faktisk er slikt..

 

Men som du selv sier er dette satt sammen for å finne ditt uttrykk, så da er det vel greit :p

 

Liker bildet, men blir svimmel på en måte. Og kunne derfor ikke tenkt meg det hengende over min sofa. Kanskje om ting hadde sett naturlig ut :ermm:

Vi kan jo med øynene se mange fler detaljer i lyse og mørke områder enn kameraet. Så hvorfor du føler deg lurt skjønner jeg ikke.. :/

 

?

Er dette humor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...