Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har null venner


Anbefalte innlegg

Tenkte å få skrevet ned noe å kanskje få noen tilbakemeldinger her.

Jeg har altså null venner som står skrevet over, har en som kan kalles `venn` men som er 20 år eldre en meg så det blir ikke alt vi gjør sammen.

 

Vi starter på barneskolen, der hadde jeg masse venner, ungodmsskolen litt færre venner å sånn har det fortsatt å avta til jeg nå ikke har noen igjen.

De siste vennene mine forsvant for 5 år siden da jeg ble lagt inn på sykehus å ble liggende der noen måneder, når jeg kom ut igjen var det ingen tilbake.

Jeg har hatt mye tid til å tenke de siste 5 årene å vet ikke hva som har gått galt her, er jeg ikke kul nok eller er jeg så forskjellig fra dem, eller har jeg rett å slett bare blitt utnytta i alle år.

 

Jeg har alltid vært den som kjørte andre til fester, hjalp til med å flytte, satt meg ned å pratet med dem når dem trengte trøst osv, når jeg tenker meg om så de gangene jeg har flyttet har jeg alltid flyttet alene, alltid sittet alene å tenkt når det har vært noe.

Det samme har det vært jobb messig, jeg har alltid vært den som er igjen å hjelper til å rydde opp etter arbeidsdagen, jeg lar alltid andre sette opp ferie uker først. Er jeg bare en dott som har blitt utnytta i alleår? :)

 

Nå på 5 året som `venneløs sitter jeg her å har ingen å prate med, ingen å gå ut med, jeg har vel egentlig ikke vært på en fest på 10 år tror jeg, har aldri vært på byen, har vært på danskebåten da, festa med familie :)

 

Jeg ser på meg selv som et ok menneske, ikke noe vondt i, humor har jeg, men jeg tror kanskje jeg prøver litt for hardt når det dukker opp en mulighet til å skape et vennskap, jeg har blitt usikker på meg selv når jeg kommer opp i en samtale med noen å vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg, ikke noe jeg kan styre, men tror jeg fort blir litt passiv.

Har ganske normale inntereser tror jeg, liker å dra på fotball kamp iblandt, konsert, bowling, biljard, spille poker,fiske, gå på ski, egentlig veldig glad i å gå ut men begynner å bli kjedelig å gå ut på konsert osv alene eller med familie.

 

For 4 år siden kjøpte jeg meg campingvogn å hadde vært så moro å kunne tatt med en kompis/venninde ut første helga, sette opp forteltet, fyrt opp grillen, tatt et kveldsbad å noen øl men ser stygt ut for at det blir meg å ølen i år også, ikke menningen å virke negativ her men føler at tida mi begynner å løpe litt fra meg, jeg er ifra Østfold og er 28 år, føler jeg har kasta alle 20 åra rett i dass.

 

Må også legge til at jeg føler det som ganske ubekvemt å legge ut noe sånt som dette på nettet, å jeg beklager for alle skrivefeilene med engang om det er noen som skulle henge seg opp i det :)

Håper på noen tilbake meldinger eller pm :) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jeanette_*

Kjenner meg helt igjen i dette her. Jeg har alltid vært en enstøing på en måte. Helt fra jeg var liten. Hatt ei bestevenninne, i lengre tid, men så kuttet vi kontakten.

I dag har jeg heldigvis barn, og har god kontakt med min familie ellers - som er min store støtte i livet. Men føler tiltider meg litt missunnelig på dem som har mange venner. Og lurer på om det er pga at jeg alltid var en enstøing som gjør at jeg har dårlig selvtillit.

Lenke til kommentar
Kjenner meg helt igjen i dette her. Jeg har alltid vært en enstøing på en måte. Helt fra jeg var liten. Hatt ei bestevenninne, i lengre tid, men så kuttet vi kontakten.

I dag har jeg heldigvis barn, og har god kontakt med min familie ellers - som er min store støtte i livet. Men føler tiltider meg litt missunnelig på dem som har mange venner. Og lurer på om det er pga at jeg alltid var en enstøing som gjør at jeg har dårlig selvtillit.

 

Kan ikke se bort ifra det iallefall, jeg føler at det er pga. manko av venner jeg mangler selvtillit selv om jeg er en ganske positiv person. Jeg har barn jeg også men jeg kan jo ikke henge rundt med venna dems på byen hehe :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_*

En annen ide er at du kan foreks søke venner via nettkanaler. Jeg pleier av og til å være på nettet og snakke på chattelinjer osv, føler det blir litt sosialt i det siden jeg har få venner. Men der blir det også lett feile venner..... som er mer ute etter en annen ting enn vennskap...

 

En annen ide er å trene, drive med en aktivitet der du treffer mennesker.

 

Er nok mange måter man kan få venner på.

 

Jeg på min side liker å trekke meg litt tilbake ofte. Jeg føler ikke så sterkt for å ha så mange venner. Har nok med familien som jeg elsker å bruke min tid av livet på. Men av og til savner jeg venner, og da tyr jeg til chattelinjer, osv, eller trener jeg for å være litt sosial.

 

 

Hva jobber du som?

 

Begynn på en fritidsaktivitet hvor du tror du kan treffe mennesker på din alder.

 

Massasjekurs f eks er kult.

Lenke til kommentar
Hva jobber du som?

 

Begynn på en fritidsaktivitet hvor du tror du kan treffe mennesker på din alder.

 

Massasjekurs f eks er kult.

 

Nå driver jeg selvstendig så er ikke så mange å hente på jobben :) har prøvd meg på en rekke fritidsaktiviteter men føler ikke at det har vært noe særlig hell.

Føler jeg har komment opp i en alder der det er ekstremt vanskelig å få venner uansett. Dem man treffer har egne venner å har nok med det eller så har dem familie å blåser i venner.

Jeg er også medlem i et par klubber men der er det folk som er eldre en meg selv, føler mine sosiale antenner ikke er helt knekt jeg skal sjekke litt mer opp men er begrenset hvor mye jeg kan være med på , skal jo gjerne ha litt tid igjen når jeg eventuelt hadde fått noen venner også :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_*

Har du flere barn?

Barna er den sanne og beste støtte man kan få i livet, itillegg til dine foreldre, også søsken kan også være til veldig god støtte. Det er folk som bryr seg som regel bedre om deg enn venner vil gjøre. Det gjelder å finne de gode vennene, mange falske.

 

Jeg savner venner litt jeg og... Savner venner som er til god støtte når ting går imot meg, men det er jo ikke alle venner som er riktige venner....... Lett å få falske.

 

Har du laget deg en facebook? Da kan du legge til folk du kjenner fra tidligere, osv. og gjerne få opp kontakt med dem.

Lenke til kommentar

En annen ide er at du kan foreks søke venner via nettkanaler. Jeg pleier av og til å være på nettet og snakke på chattelinjer osv, føler det blir litt sosialt i det siden jeg har få venner. Men der blir det også lett feile venner..... som er mer ute etter en annen ting enn vennskap...

 

En annen ide er å trene, drive med en aktivitet der du treffer mennesker.

 

Er nok mange måter man kan få venner på.

 

Jeg på min side liker å trekke meg litt tilbake ofte. Jeg føler ikke så sterkt for å ha så mange venner. Har nok med familien som jeg elsker å bruke min tid av livet på. Men av og til savner jeg venner, og da tyr jeg til chattelinjer, osv, eller trener jeg for å være litt sosial.

 

 

 

Har sittet mye på chattekanaler før så vet jo at det er `sosialt` men ikke akuratt det jeg kunne tenkt meg, er ikke nett kontakt jeg er mest innteresert i, syntes det blir litt falskt, men klart man kan finne nettvenner som bor noen mil unna som man kan kommunisere med på nettet å møte iblandt, det er jo en annen ting.

 

Det andre du nevner angående trenings studio har jeg også selv tenkt på, men det har seg vel sånn at jeg ikke har motet til å bevege meg innenfor dørene der alene, jeg er ikke den med mest veltrent kropp :) jeg minner veldig om knerten hehe :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_*

Linken som Gipsy kom med synes jeg var veldig grei å undersøke. Et sted der man kan søke venner, som ikke bor for langt unna, som man kan bli kjent med, og også inreal.

 

Jeg har også opprettet facebook, men det jeg merker er at flere prøver seg på å få date med meg, enn å forsøke vennskap. Og det har bydd på følelsesmessig stress i stedet. For jeg var på facebook for å få kontakt med gamle bekjente, for å få litt avstand fra det emosjonelle harde liv, også endte det med at folk fra fortiden sa at de var intressert i å "varme meg" i stedet.. Og gjorde meg stresset istedet. For jeg hadde nok med å takle et smell jeg har vært igjennom enn å få et nytt smell :)

Lenke til kommentar
Har du flere barn?

Barna er den sanne og beste støtte man kan få i livet, itillegg til dine foreldre, også søsken kan også være til veldig god støtte. Det er folk som bryr seg som regel bedre om deg enn venner vil gjøre. Det gjelder å finne de gode vennene, mange falske.

 

Jeg savner venner litt jeg og... Savner venner som er til god støtte når ting går imot meg, men det er jo ikke alle venner som er riktige venner....... Lett å få falske.

 

Har du laget deg en facebook? Da kan du legge til folk du kjenner fra tidligere, osv. og gjerne få opp kontakt med dem.

 

Jeg har 2 barn ja, er ganske enig med deg Jeanette men er ikke mora mi jeg helst drar med meg ut på kino :) Og heller ikke unga jeg tar med meg ut å spile poker :) Utrolig kjedelig når det ikke er unger her, sitte på dataen 24 timer i døgnet, sier ganske mye når mitt største mål siden sommeren har vært å vente på at OL i Vancover skal begynne :) Så nå er jeg iallefall opptatt de neste 3 ukene :) Var helt tragisk for meg når jeg fant ut at sendingene ikke begynner før kl.18 hver dag :) utrolig moro at det var mange som svarte her, lyspunkt :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_*

Jeg forstår deg godt. Er ikke kjekt å bli sittende alene når ungene ikke er tilstede. Helt enig. Og den ensomme følelsen er forferdelig. Også har man behov for noen å dele tanker, og følelser med i livet.

 

Jeg savner fryktelig etter en venn å snakke med, som støtter meg når jeg er langt nede. For det er ikke alt man kan snakke med familien sin om. Jeg har opplevd harde følelsesmessige knekker som gjør at jeg tiltider føler at jeg skulle virkelig hatt venner å snakket med. Og venner kan også få en til å få mot på plass, og føle seg bedre.

Men da må de være sanne venner, for jeg tror mange mennesker har veldig mange falske venner. :)

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har 2 barn ja, er ganske enig med deg Jeanette men er ikke mora mi jeg helst drar med meg ut på kino :) Og heller ikke unga jeg tar med meg ut å spile poker :) Utrolig kjedelig når det ikke er unger her, sitte på dataen 24 timer i døgnet, sier ganske mye når mitt største mål siden sommeren har vært å vente på at OL i Vancover skal begynne :) Så nå er jeg iallefall opptatt de neste 3 ukene :) Var helt tragisk for meg når jeg fant ut at sendingene ikke begynner før kl.18 hver dag :) utrolig moro at det var mange som svarte her, lyspunkt :)

Lenke til kommentar
Linken som Gipsy kom med synes jeg var veldig grei å undersøke. Et sted der man kan søke venner, som ikke bor for langt unna, som man kan bli kjent med, og også inreal.

 

Jeg har også opprettet facebook, men det jeg merker er at flere prøver seg på å få date med meg, enn å forsøke vennskap. Og det har bydd på følelsesmessig stress i stedet. For jeg var på facebook for å få kontakt med gamle bekjente, for å få litt avstand fra det emosjonelle harde liv, også endte det med at folk fra fortiden sa at de var intressert i å "varme meg" i stedet.. Og gjorde meg stresset istedet. For jeg hadde nok med å takle et smell jeg har vært igjennom enn å få et nytt smell :)

 

Jeg har facebook profil, hatt det i flere år men opplever ganske likt som deg der, har faktisk utrolig nok fått den samme som deg nesten, ei fra ungdomsskolen, vi satt å prata på facebook chatten lenge om å finne på noe endag da selvfølgelig det popper opp på chatten, jeg kan jo komme å sove over også ser vi hva som kan bli. Når jeg da begynner å forklare at jeg ikke er ute etter noe forhold eller seksuelt på noe måte avslutes chatten og jeg er sletta som venn 5 minutter etterpå. Samme med gutter fra ungdomsskolen blir bare hei hvordan går det og stopp.

 

 

 

Tusen takk Gypsy skal sjekke den ut etterpå :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_*

Samme her, opplever det samme som deg :) Folk på facebook , spør enten hvordan det går osv.... også stopp. Eller så har noen av mennene spurt om de kan komme å varme meg på useriøse vis..... Og jeg som er så styggt redd for å gå på nye smell, unnviker facebooken så mye jeg kan :)

 

Jeg synes den ideen gipsy kom med var god ja. :)

 

Ser at det ikke bare er meg som er ensom, det fins andre.

Lenke til kommentar

For å få venner må man ofre litt.

Du sier du ikke vil gå på treningsstudio fordi du ikke er sterk?(usikker på hvordan knerten ser ut) Etter en liten stund på treningstudio kunne du jo retta opp på begge deler? Fått venner og blitt større?(eller minde) Jeg vil heller anbefale deg å starte en eller annen type lagsport da, siden det er i større grad kommunikasjon der en det er i treningsenteret.

Det er mange steder å skaffe venner, å faktisk skape gode venner kan være vanskeligere.

Har selv bare rundt 5 gode venner og veldig mange bekjente(det er de bekjente man mister kontakten med over tid)

Lenke til kommentar
Samme her, opplever det samme som deg :) Folk på facebook , spør enten hvordan det går osv.... også stopp. Eller så har noen av mennene spurt om de kan komme å varme meg på useriøse vis..... Og jeg som er så styggt redd for å gå på nye smell, unnviker facebooken så mye jeg kan :)

 

Jeg synes den ideen gipsy kom med var god ja. :)

 

Ser at det ikke bare er meg som er ensom, det fins andre.

 

Nå fikk jeg akruratt en invitasjon til å spille poker på lørdag :) ikke igjenom noe forum da men igjenom en i poker klubben jeg er med i, du får slenge deg med Jeanette :) flere kan bli med om noen vil? :)

Lenke til kommentar

Er det ingen spesiell hobby du er veldig engasjert og interessert i?

Litt avhengig av hva du er int i, men er det feks fotball så gå på fotballkamp.

Da vil du treffe folk som har samme interesse som deg, å da syntes ihvertfall jeg det er lettere å få kontakt med folk :)

 

Edit: Skrevet mens du posta, hehe. Men der har du en slik annledning til å komme i kontakt med folk ja ;)

Endret av daruu
Lenke til kommentar
For å få venner må man ofre litt.

Du sier du ikke vil gå på treningsstudio fordi du ikke er sterk?(usikker på hvordan knerten ser ut) Etter en liten stund på treningstudio kunne du jo retta opp på begge deler? Fått venner og blitt større?(eller minde) Jeg vil heller anbefale deg å starte en eller annen type lagsport da, siden det er i større grad kommunikasjon der en det er i treningsenteret.

Det er mange steder å skaffe venner, å faktisk skape gode venner kan være vanskeligere.

Har selv bare rundt 5 gode venner og veldig mange bekjente(det er de bekjente man mister kontakten med over tid)

 

 

Knerten, en liten pinne :) Har ikke bare med at jeg ikke er sterk har noe med helse og gjøre også, jeg hadde sikkert ikke hatt vondt av det men du må da innrømme du også at det er ganske wiggo å gå på et helse studio alene for å oppsøke kontakt med andre? eller tar jeg feil? Lagsport er ikke noe for meg da jeg har like mye kondisjon som venner :) Vil ikke gå inn på det her men har litt problemer på insiden av kroppen som ikke tilater meg det, begynner jeg på fotball så vil jeg bli kjørt bort 30 min senere av en sort bil med kors på taket :) men jeg er veldig glad i å se på fotball men som sagt kjipt å dra på kamper med bare familie eller alene. Hadde vært glad bare for å få noen bekjente også jeg, klart jeg har noen bekjente fra før også er ikke helt utstøtt men ingen å bygge videre på som jeg har lyst til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...