Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta uforpliktende kontakt med folk


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på det med å ta kontakt med noen i uforpliktende situasjoner, som på en kafe. Om dere går alene på en kafe også ser det sitter noen ved et annet bord som ikke ser ut til å være et par eller i en ekskulderende situasjon, spør dere om dere kan slå dere ned der, eller finner et tomt bord? Jeg er nok den som tar et tomt bord om jeg finner det, men hadde vært fint å lettere kunne tatt kontakt med folk. Jeg prater ikke om sjekking, men bare for å være sosial.

 

Har dere eksempler på situasjoner der dere tar kontakt med folk dere ikke kjenner uten å ha noe formål med det annet enn å slå av en prat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anse det som helt sosialt akseptert å bare gå bort til et bord å be om å få slå seg ned for så å blande seg inn i samtalen. Det er helt greit å be om å få sitte på en ledig stol ved et bord, om det ellers i lokalet er fullt, men om du ikke blir invitert med i samtalen, så bør du holde kjeft etter min mening.

Lenke til kommentar

Støtter kommentaren ovenfor.

 

Selv om man kan ta kontakt på en slik måte, og at det kan utarte seg til å bli koselig for alle parter, så har jeg selv opplevd de få gangene fremmede har satt seg ved mitt/vårt bord at det i mange av tilfellene har være direkte irriterende. Pub er et selvfølgelig unntak, spesielt i helgene, men på en kafé eller lignende hadde jeg sett på det som frekt.

 

Nå skal det dog sies at jeg er en veldig selektiv person, og jeg hadde overhode ikke hatt noe i mot uforpliktende kontakt på en kafé av det kvinnelige kjønn. Om du har noe dinglende mellom beina derimot, så ville jeg nok ha blitt lettere sur med noen få unntak.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg også driver med bord-til-bord-trylling, men dog ikke på restaurant eller café. Slikt gjør jeg kun på pub eller andre former for utesteder. Det har hendt flere ganger at jeg har blitt invitert til å sette meg ned. Men når jeg driver med slike ting, så ser jeg veldig an situasjonen gruppen er i, jeg går f.eks aldri bort til et bord hvor det sitter en gutt sammen med kun en jente. Er det to par, så kan jeg godt gjøre det. Jeg ser også veldig an situasjonen de er i, om praten går osv - og spør selvsagt pent om de er interessert.

Lenke til kommentar

I motsetting til de andre kommentarene så vil jeg anbefale de gå gjøre det. Hvis du er en sosial person som har lett for å prate så tror jeg ikke mange vil oppfatte det negativt. De vil kanskje synes at det er litt kleint med en gang, men dersom du er en sosial person vil det skjoldet fort forsvinne.

 

Merker du at den andre personen ikke er interessert i en samtale er det jo bare å takke for praten og gå videre eventuelt holde kjeft.

 

Spør pent om du kan slå deg ned og introduser deg, da virker du ikke så farlig lenger.

 

Jeg har i likhet med Heroin opplevd at det har vært irriterende at fremmede har slått seg ned eller begynt å prate, men dette har vært folk som virkelig ikke tar et hint og kan se at de faktisk forstyrrer / er uønsket.

Lenke til kommentar

Hos folk som sitter alene og ikke virker ekskluderende er det fint mulig å slå seg ned. Det er jo bare å spørre om det er "ledig" eller noe i den duren. Selvsagt vil det virke kleint om du bare slår deg ned for å "slå deg ned", men som touchdown sier; er du en sosial person med positiv energi og utstråling så går det uten problemer etter hvert.

Lenke til kommentar
I motsetting til de andre kommentarene så vil jeg anbefale de gå gjøre det. Hvis du er en sosial person som har lett for å prate så tror jeg ikke mange vil oppfatte det negativt. De vil kanskje synes at det er litt kleint med en gang, men dersom du er en sosial person vil det skjoldet fort forsvinne.

 

Du skal være ganske omgjengelig og sosialt oppegående for at det skal funke, det er ikke noe å satse på for hvem som helst.

 

Så hvis noen skal sette seg sammen med meg, skal de enten være langt over gjennomsnittlig ålreite, eller så må det være en heit dame.

 

Heldigvis få som driver med dette, jeg hadde i de fleste tilfeller vært negativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...